הלייבור נכנע: יקבל את ההגדרה הבינלאומית לאנטישמיות

לאחר סאגה שעברה על הסיעה הפופולרית בבריטניה, במהלכה הותקף ג'רמי קורבין שוב ושוב מבית ומחוץ, החליט המנהיג השנוי במחלוקת לקבל את הגדרות IHRA (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
ג'רמי קורבין, מנהיג ה"לייבור" (צילום: shutterstock)

סאגה מרכזית בממלכה המאוחדת עשויה להגיע לסיומה: מנהיג ה'לייבור', ג'רמי קורבין, עשוי לקבל את הגדרות IHRA לענייני אנטישמיות, כך מעדכן 'ישראל היום'.

על פי הדיווח שמקורו ברשת Sky News, קורבין צפוי להודיע בכינוס המפלגה ב-4 בספטמבר, על שינוי מדיניות ה'לייבור' באשר למה מוגדר אנטישמיות. עד כה לא הסכימה הסיעה להכיר בהגדרות הברית הבינלאומית לזיכרון השואה (IHRA), שכוללת 11 דוגמאות לאנטישמיות, לאחר שארבע מהן נדחו על ידי קורבין.

אחד מארבעת הסעיפים אותם סירב קורבין לאמץ, הוא שמי שיטען כי קיומה של מדינת ישראל הוא מפעל גזעני הוא אנטישמי. כעת, הנהגת הלייבור מוכנה לאמץ את ההגדרה המלאה של האנטישמיות, אך הדגישה כי עליה "למצוא דרך לכלול הגנות שיאפשרו ביקורת לגיטימית על ישראל".

עקשנותו של קורבין שלא לקבל הגדרה רחבה זו, התקפלה לאחר שהותקף בחודשים האחרונים באופן יומיומי. המתקפה החלה מצד רבני הקהילות היהודיות, והמשיכה לפוליטיקאים שונים מתוך מפלגתו ומחוצה לה. היא צברה תאוצה לאחר שהתפרסמו תיעודים מאמירות מטרידות של קורבין משנים קודמות, וממחוות שערך למחבלים.

בתוך כך מתפרסם ב'טיימס' הבריטי, כי קורבין נפגש בעבר עם מחבלים מארגון הטרור 'החזית העממית לשחרור פלסטין', האחראי לטבח האכזרי שבוצע בבית הכנסת 'בני תורה' בהר נוף לפני כארבע שנים, ושוב עורר זעם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר