ניו יורק

15 ת"תים מואשמים: מונעים כניסת מפקחים מהעירייה

ריצ'ארד קרנזה, בכיר לענייני מוסדות חינוך בעיריית ניו יורק, האשים 15 תלמודי תורה חרדיים שלדבריו חוסמים את מפקחי העירייה הבאים לבדוק את רמת לימודי החול בהם (אקטואלי)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

ריצ'ארד קרנזה, הבכיר לענייני מוסדות חינוך בעיריית ניו יורק, האשים תלמודי תורה חרדיים בעיר שלדבריו אינם מאפשרים למפקחי החינוך של העירייה לבקר בהם, כך מדווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

על פי החוק בניו יורק, גם בתי ספר פרטיים כגון מוסדות הלימוד החרדיים חייבים בהוראת לימודי חול, בכפוף למערכת עירונית. הדבר גורם לקשיים עבור מוסדות החינוך, שחלקם בחרו להיכנע ולהוסיף מקצועות חול למערכת הלימודית.

מי שהוסיפו לקשיי המנהלים, הם ארגונים ליברליים ששמו להם למטרה להחדיר את לימודי החול למוסדות החרדיים, ואף תבעו מוסדות שלא עמדו בכך.

כעת מתפרסמים דבריו של קרנזה בגנותם של 15 מוסדות חינוך חרדיים שמסרבים, לטענתו, לאפשר למפקחי העירייה לבדוק בין כותליהם. במכתב בן 14 עמודים ששלח קרנזה לבכירים במדינת ניו יורק, הוא 'מביע דאגה עמוקה' על כך שבמשך שנתיים ניסו מפקחי העירייה לתאם זמן לביקור, אך נדחו שוב ושוב.

ראש העיר ניו יורק עם איש העסקים החרדי יונה רכניץ (צילום: באדיבות המצלם)

קרנזה חותם את מכתבו בבקשת ייעוץ מבכירי החינוך של מדינת ניו יורק, באילו צעדים לנקוט.

אבי שיק, עורך דין המייצג מוסדות חרדיים, הכחיש את ההאשמות. לדבריו, "זה שקר. העירייה ישבה בשקט במשך כל השנה האחרונה".

יצויין כי הארגונים הליברליים לא היו מרוצים אפילו מן המוסדות ששיתפו פעולה עם הביקורים. הם טענו כי ביקור מתואם לא שווה כלום, שכן המוסדות יכולים להציג כביכול הם מקיימים את המתכונת הרצויה, ולחזור לאחר הביקור ללימודי הקודש בלבד.

הארגונים הוסיפו לטעון כי העירייה נוהגת ביד קלה מול המוסדות, בשל הקשר הטוב שמחזיקה הקהילה החרדית עם ראש העיר, ביל דה בלאזיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר