משישה יוצא אחד

הקרב באלעד: אלו השמות הבולטים במועמדי 'דגל התורה'

לקראת הבחירות באלעד, מקיימים ראשי "דגל התורה" דיונים נרחבים בשמותיהם של שורת אישים, לבחירת המועמד מטעמם לראשות העיר • 'כיכר השבת' ממפה את ששת המובילים לתפקיד (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בנין עיריית אלעד. מי ישלוט בעיר? (צילום מסך: מתוך google maps)

לקראת הבחירות המקומיות והסוערות הצפויות בעיר אלעד, ובעקבות האפשרות המסתמנת כי 'דגל התורה' תציב מועמד מטעמה לראשות העיר, בימים אלו דנים ראשי המפלגה עם גדולי ישראל במועמדים השונים לתפקיד.

שמות רבים עולים ויורדים ובורסת השמות של המועמדים הפוטנציאלים הולכת וגדלה, עד שההכרעה בסופו של דבר תיפול בידיהם של גדולי ישראל.

"כיכר השבת" מציג את מפת השמות הבולטים שעולים בימים אלו על שולחן הדיונים. אל חלק מהדמויות שברשימה, כבר פנו רבנים ועסקנים וניתנה הסכמה עקרונית מצידם, ואילו אל חלקם האחר צפויים לפנות בקרוב, לפי התקדמות הדיונים.

יצחק רייך (באדיבות המצלם)

אחד השמות הבולטים ששמו עלה בעיקר מאחורי הקלעים הוא שמו של יצחק איצ'ו רייך - ראש מועצת רכסים, מועמד המקורב לבתי גדולי ישראל ונחשב קרוב ליו"ר 'דגל התורה' משה גפני וליו"ר ש"ס אריה דרעי. רייך הוא בעל רקורד עשייה מונציפלי עשיר ורק לאחרונה הצליח לאשר תוספת בניית 3,000 דירות ברכסים וכן הצליח לגשר בין כל הקהילות בעיר.

שמו של פוליטקאי נוסף שעלה הוא יצחק פינדרוס - מבכירי הנציגות המוניציפאלית של 'דגל התורה', כיהן כראש עיריית ביתר וממקימי העיר ומשמש כיום כסגן ראש העיר ירושלים. פינדרוס הינו בעל עבר מוניציאפלי עשיר וידוע כאיש עשייה, הוא זכור כמי שהקים את קרן ביתר וכמי שפיתח את העיר והוביל אותה לפסגות. פינדרוס עצמו מסרב עד עתה לקחת חלק במשחק השמות אולם הערכה הינה שאם גדולי ישראל יטילו עליו את התפקיד הרי שהוא יקבל על עצמו את העול הציבורי.

יצחק פינדרוס (צילום: כיכר השבת)

שם בולט נוסף הוא יוסי שטרית, בן 48, מהדמויות הפוליטיות הבולטות בביתר עילית מזה שני עשורים. בתקופת ראש העיר לשעבר מטעם 'דגל', יצחק פינדרוס, כיהן שטרית כמנהל לשכת ראש העיר ונחשב לאיש החזק בעירייה.

לאחר הפסדו של פינדרוס לרה"ע הנוכחי, מאיר רובינשטיין, התמנה ליו"ר 'דגל' המקומית ולסגן ראש העיר. בקדנציה האחרונה שימש כמחזיק תיק התכנון והבניה, והתפרסם כשהצליח לקצר דרמטית את זמני ההמתנה לאישורים לחודשים ספורים.

יוסי שטרית (באדיבות המצלם)

שם נוסף לאחרונה הוא של יצחק רביץ - מ"מ ראש העיר ביתר, דמות מגשרת בין הקהילות ובעל קשרים ענפים בשלטון המרכזי, אדם שידוע בפעילותו הציבורית ובנועם הליכותיו, כאשר מצד אחד נחשב לנואם מחונן כאביו הרב אברהם רביץ ז"ל ומאידך כאיש עשייה.

יצחק רביץ (צילום: שלומי כהן)

שם נוסף ובולט של דמות אהודה מתוככי העיר אלעד הינו ישראל אורדמן - מדובר באישיות מוכרת מאוד בעיר, המקורב לבית חבר המועצת הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת "עטרת ישראל", פעיל חברתי העוסק גם במסירת שיעורי תורה ובקירוב רחוקים, במקביל הוא מנהל ת"ת באלעד וכן ראש קהילה בעיר, נחשב לבעל כשרון גדול בתחומים רבים.

כמו כן עלה גם שמו של אבי שטרן, יו"ר 'דגל התורה' באלעד. מוכר כאיש עשייה אהוד בקרב תושב העיר וזכור כמי ניהל בעבר מלחמה עיקשת מול ראש העיר ישראל פרוש, שאף השעה אותו מתפקידו ונטל את סמכויותיו כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה, עד לפיוס בין השניים, כעבור מספר חודשים.

אבי שטרן, עם ראש העיר הנוכחי ישראל פרוש (באדיבות המצלם)

כאמור, ב'דגל התורה' דנים בימים אלו בשמות המועמדים השונים לקראת ההכרעה בקרב על ראשות אלעד, מתוך כוונה לממש את ההסכם מול 'שלומי אמונים', לפיו, לאחר התמיכה בישראל פרוש בבחירות הקודמות, הרי שבבחירות הקרובות אמורה 'שלומי אמונים' לתמוך במועמד של 'דגל התורה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר