יעמוד בציפיות?

הקרב על ירושלים: דגל התורה מחכה לליאון

ממידע שהגיע ל'כיכר השבת', אמור המועמד לראשות העיר משה ליאון להציג רשימה של 30,000 מצביעים (לא חרדים) אשר ייבדקו על ידי מוקד טלפוני שתקים דגל התורה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בימים האחרונים ממתינים במפלגת דגל התורה בירושלים למספרי הברזל של משה ליאון. על פי הסיכום הפנימי, שהוביל חבר מועצת עיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר עם משה ליאון, הוסכם, כי על ליאון להציג רשימה של 30,000 מצביעים לא חרדים שמוכנים להצביע לליאון לראשות העיר.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הסיכום כלל את הגשת הרשימות על ידי מטה ליאון עד לתחילת חודש אוגוסט, כשדגל התורה מצידה תבצע אימות טלפוני מול השמות ברשימה, במטרה לבדוק שהמספרים אכן נכונים.

אלא שעד כה לא הגיש מטה ליאון את רשימת התומכים הפוטנציאליים, למרות שחלפו שבועיים מהמועד שהוסכם. הגיוס היחיד שהצליחו בסביבתו של המועמד זה להביא את תמיכת יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל. יש לציין, כי יממה לאחר התמיכה של בונפיל הודיע יו"ר ההסתדרות הארצי אבי ניסן קורן כי הוא תומך באלקין. בנוסף, בבחירות הקודמות הביע בונפיל תמיכה בליאון, מה שלא בא לידי ביטוי בפתקי הצבעה.

בדגל התורה חוששים מסיבוב נוסף של כישלון מספרי הברזל של משה ליאון ואביגדור ליברמן.

כזכור, לפני כחמש שנים התחייבו ליאון ויו"ר ישראל ביתינו אביגדור ליברמן להביא 40,000 מצביעים חופשיים מחוץ לגוש החרדי אשר זכו לכינוי 'מספרי הברזל של איווט'.

למרות ההבטחות, ליאון כשל בגיוס מצביעים מחוץ לגושים, כשגם מפלגתו למועצת העיר הכניסה מנדט אחד בלבד, למרות שהוא רץ ברשימה משותפת עם תנועת הליכוד, שהחזיקה בחבר מועצה בקדנציה הקודמת.

כך או כך, על פי הסקר האחרון של חברת החדשות (ערוץ 2) זוכה משה ליאון לאחוז בלבד בציבור החילוני וב6% בציבור הדתי לאומי והמסורתי.

על פי התרחיש שבונה יו"ר סיעת דגל התורה בירושלים, חבר המועצה אליעזר ראוכברגר, התמיכה של דגל התורה פלוס ש"ס (60,000) בצירוף הקולות שיביא ליאון מחוץ לגוש החרדי יעבירו את ליאון בסיבוב הראשון לראשות העיר עם למעלה ממאה אלף קולות.

בינתיים פועלים אנשיו של דרעי למנות יועץ תקשורת חרדי לליאון, לאחר שבועות ארוכים בהם ליאון לא הצליח לפרוץ מספיק בציבור החרדי והכללי.

ל'כיכר השבת' נודע על פנייה למספר מועמדים, אולם בינתיים אף מועמד פוטנציאלי לא התמנה לתפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר