הקרב על אלעד

ב'דגל התורה' מאשימים: ה'דין תורה' מכוון נגד גדולי ישראל

הודעת 'שלומי אמונים' על זימון 'דגל התורה' לדין תורה על אלעד, מסמנת את תום שיתוף הפעולה בין שתי הסיעות • אחרי שנים של שקט בעיר מאז שפרוש נבחר, היא עולה על מסלול התנגשות (בארץ)

שרוליק ופרוש וגפני. ארכיון (צילום: אלי סגל)

הקרב על העיר אלעד הפך זה מכבר לקרב ארצי בין המפלגות החרדיות המרכיבות את מפלגת 'יהדות התורה', כאשר הודעת 'שלומי אמונים' על כוונתה לתבוע את מפלגת 'דגל התורה' לדין תורה, עלולה להביא לריסוק קשר ארוך שנים בין שתי המפלגות.

אם 'דגל התורה' הייתה בשיאה, הרי שראשיה היו מתעקשים על הרצת מועמד מטעמה בערים אלעד ובירושלים, זאת מתוקף היותה מפלגה גדולה יותר מ'שלומי אמונים', אלא, שהצהרות התנועה על קיום ההסכם בעיר אלעד, לפיו, ישראל פרוש יפנה את מקומו בהסכמה - כפי שהבטיח בבחירות 2013, מלוות בקשיים.

ב'שלומי אמונים' הסתפקו עד כה בקלף של "ראש עיר טוב לתושבים" כדי לגרור את המערכת הפוליטית הפנימית לקרב שכלל בנתיים את מינוי הדיין הגר"י סילמן לבורר בין הצדדים, וניסיון להביא לתמיכה של רבנים המזוהים עם 'דגל התורה' במועמדותו.

ביום שישי, עלה המבאק שלב כאשר ב'שלומי אמונים' הודיעו כי יזמנו את 'דגל התורה' לדין תורה או בוררות, בדגל התורה מאיימים כי הודעה זו עלולה להוביל למשבר גדול ואולי אף בלתי הפיך בין הסיעות שבשנים האחרונות שיתפו פעולה נגד כולם.

עיקר הטענה של 'שלומי אמונים' היא ההסכם עם 'דגל התורה' שלטענתם כולל התחייבות של המפלגה הליטאית להציב מועמד מטעמה לראשות העיר בית שמש - מול מועמדותו של משה אבוטבול, כך שבמחינת שלומי אמונים, אי הצבת מועמד ליטאי בבית שמש מהווה הפרה של ההסכם ומבטלת גם את ההסכם באלעד.

בינתיים, ב'דגל התורה' ובש"ס נחושים להעמיד מועמד מוסכם על שתי המפלגות לראשות העיר אלעד, זאת בכפוף להחלטה משותפת של גדולי ישראל ככל שתהיה. השבוע נערכו פגישות בבתי גדולי ישראל מש"ס ומ'דגל התורה', במהלכן הועברו מסרים, לפי הדיווחים בתקשורת, כי יש להציג מועמד מוסכם בעיר אלעד.

בדגל טוענים כי ישראל פרוש עצמו התחייב לא אחת כי לא יתמודד מול החלטת גדולי ישראל של 'דגל התורה' על הרצת מועמד, אך ב'שלומי אמונים' מתקשים להשלים עם המגמה המסתמנת והחליטו לפנות לדין תורה עוד בטרם תיפול ההכרעה בצורה רשמית.

בכירים ב'דגל התורה' לא מתרגשים מהניסיון לגרור את המפלגה לדין תורה. "מנדט אחד יגרור את המפלגה החרדית הגדולה ביותר לדין תורה?", תוהה בכיר בתנועה.

בנוסף, תוהים ב'דגל התורה' היכן היתה הפרת הסכם ומוסיפים: "האם ההתדיינות אצל הגר"י סילמן במשך חודשים אינה הליכה לבוררות של דין תורה? הרי במשך תקופה ארוכה שמענו את שלומי אמונים אומרים בקול ברור שהם סומכים על הבוררות המדוברת, ואילו כעת, כשהתוצאות אינן מוצאות חן בעיניהם, אז הם מחפשים דיין אחר? זו לא דרכה של תורה".

בנוסף, מאיימים ב'דגל התורה', "הרי כל בר דעת מבין שה'דין תורה' אינו מכוון נגד יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני, שהינו שלוחם של גדולי ישראל, אלא נגד 'המשלח', שהם גדולי ישראל שאמורים לקבל את ההכרעה. האם יש מישהו, אפילו שאיננו דתי, שהיה מעז להזמין לדין תורה את מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי או את ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין? האם מאן דהוא היה מחציף פניו לתבוע את נשיא המועצת חכם שלום כהן או הגר"ש בעדני? יש קווים שאסור לחצות אותם".

לסיום, אומר הבכיר הפוליטי ב'דגל' כי "מי שצריך להתעשת, מוטב כי יעשה זאת עכשיו, ולא יגרור את הציבור החרדי כולו למחלוקת קשה".

תגובת שלומי אמונים לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר