"די עם המשחקים"

'שלומי אמונים': "ויכוח לגיטימי; דורשים מ'דגל' דין תורה"

"מדובר בוויכוח לגיטימי בין מפלגות, אנו דורשים מ'דגל התורה' לברר את העניין בדין תורה, די עם המריחות והמשחקים", כך מגיבים ב'שלומי אמונים' למתקפות מצד הסיעה הליטאית (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
פרוש האב והבן (צילום: אלי סגל, ארכיון)

בכירים בסיעת 'שלומי אמונים' הגיבו בצהריים (ראשון) לטענותיהם של בכירי דגל התורה, שפורסמו ב"כיכר השבת", נגד הדרישה להתדיין בדין תורה סביב המחלוקת על ראשות העיר אלעד.

בפתח הדברים, מסבירים הבכירים ב'שלומי אמונים' את המתרחש אצל הגאון רבי יהודה סילמן, ביחס לטענות כי הרב מונה לבורר במחלוקת: "הדיין הגאון הרב יהודה סילמן מונה על ידי מנהיגי דרכה של דגל התורה לגבש עמדה אחידה למפלגה, ולא לברור בינינו לבינה".

"אמנם", ממשיכים הבכירים בשלומי אמונים ומבהירים ל'כיכר השבת', "נענינו לבקשת דגל התורה ושטחנו גם אנחנו בפני הגר"י סילמן את טענותינו, אך לא כבוררות בדבר ההסכם שנחתם לפני הבחירות המוניציפליות הקודמות, בשנת תשע"ד".

עוד מדגישים בסיעת הבית של פרוש, ראש העיר הנוכחי, כי "אכן הוסכם שבמידה והמשא ומתן בין שלומי אמונים לדגל התורה יבשיל לכדי הסכם, אזי הגר"י סילמן ימונה לבורר עתידי, במידה וחלילה עדיין יישאר חילוקי דעות בין המפלגות. אך זה טרם קרה, ואת זה אנחנו מבקשים".

באשר לטענות שהועלו על ידי בכיר ב'דגל', כי הבקשה להתדיין בדין תורה מכוונת נגד גדולי ישראל המנהיגים את התנועה הליטאית, אומרים בסיעה, "זה כלל לא נכון. מדובר בוויכוח לגיטימי בין מפלגות, בו אנו דורשים מדגל התורה לברר את העניין בבוררות או בדין תורה בהקדם האפשרי. בעבר כבר היו כאלה ויכוחים, והם נידונו בבתי דין".

"די עם המריחות והמשחקים", מוסיפים ב'שלומי אמונים'. "אפשר להיות תוך שבוע אחרי כל הסיפור הזה - אם רק רוצים...".

כזכור, מוקדם יותר התבטא בכיר ב'דגל' בשיחה עם 'כיכר השבת' ואמר: "הרי כל בר דעת מבין שה'דין תורה' אינו מכוון נגד יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני, שהינו שלוחם של גדולי ישראל, אלא נגד 'המשלח', שהם גדולי ישראל שאמורים לקבל את ההכרעה. האם יש מישהו, אפילו שאיננו דתי, שהיה מעז להזמין לדין תורה את מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי או את ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין? האם מאן דהוא היה מחציף פניו לתבוע את נשיא המועצת חכם שלום כהן או הגר"ש בעדני? יש קווים שאסור לחצות אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר