פרסום ראשון

"הכרזת מלחמה": גפני מול גוטרמן; סיבוב נוסף

יו"ר דגל התורה משה גפני שינה מהמקובל עד כה, ומינה לבא כוחו במודיעין עילית את מקורבו, ולא את ראש העיר יעקב גוטרמן שהיחסים ביניהם ידעו עליות ומורדות - בעיקר מורדות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גוטרמן וגפני. ארכיון (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: האם המתיחות בין יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני לראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, נציג התנועה באופן רשמי, חלפה מן העולם? אם לשפוט על פי המידע הבא, הרי שהמתיחות בין השניים הינה בשיאה.

לקראת הבחירות המקומיות, הנוהל הוא שכל חבר מועצה צריך להגדיר בישיבת מועצה - שתיערך במהלך השבועיים הקרובים - את השתייכותו לאיזו מבין הסיעות במועצה, בתהליך הנקרא "הזדהות".

ביום ההזדהות עצמו, רשאי כל חבר מועצה להכריז על השתייכותו לכל סיעה שהיא, וזאת אף בלי קשר לסיעה אליה נבחר בבחירות הקודמות. כמות חברי הסיעה הנגזרת מתהליך ההזדהות, הינה קריטית להמשך תהליך הבחירות.

אלא שבמכתב שמוען על ידי ח"כ גפני לחברי מועצת העיר מודיעין עילית המזוהים עם דגל התורה, נכתב לראשונה כי בא כוחו של היו"ר הוא יועצו ויד ימינו משה שיפמן, ולא ראש העיר יעקב גוטרמן כפי שהוצהר בעבר.

מכתבו המדובר של גפני (צילום מסך)

וכך נכתב בהודעה העדכנית שהגיעה לידי 'כיכר השבת': "לקראת הבחירות לרשויות המקומיות הקרובות, מתכנסת מועצת העיר בה אתה חבר מטעם דגל התורה, לקביעת סיעות המועצה, בה כל חבר צריך להצהיר על השתייכותו הסיעתית ובאי כוחו".

"אבקש להודיעך", כותב גפני, "כי על חבר המועצה מטעם דגל התורה להזדהות כנציג דגל התורה (סיעת בת) שסימנה ג'. בא כוח הסיעה: משה גפני. מ"מ בא כוח הסיעה: משה שיפמן".

בכיר מדגל התורה המקומית ששוחח עם 'כיכר השבת', טוען כי מדובר בתקדים. לדבריו, "מדובר בהכרזת מלחמה של גפני על גוטרמן. הייתה הבנה שבשתיקה, כי נותנים לגוטרמן להתנהל עצמאית בעירו".

"כעת נראה כי ישנו ניסיון מגבוה להכתיב מהלכים בעתיד לראש העיר", בטוח הבכיר בסיעה הליטאית המנהלת את העיר מודיעין עילית.

המנהיג הארצי והמנהיג המקומי, בימים יפים יותר (באדיבות המצלם)

יצוין, כי החלטה משמעותית שתגיע לפתחו של ראש העיר גוטרמן, עוד קודם הבחירות, היא סוגיית הסגן בשכר. בעוד גוטרמן נוטה להעניק, כבעבר, את התפקיד לנציג אגודת ישראל, בכירים בדגל התורה הארצית טוענים כי התפקיד אמור להישאר בידי המפלגה.

מחלוקת זו אף הובילה בעבר לדין תורה בין השניים, גפני וגוטרמן, במה שהיווה את שיאה של המתיחות ביניהם. בסופה של אותה התדיינות, ניצחו גוטרמן וסגנו טוביה פריינד את יו"ר התנועה גפני.

בכיר בדגל התורה מסכם ל'כיכר השבת': "לא מן הנמנע שראש העיר גוטרמן יחליט להתנהל עצמאית, ולהכריז על הקמת סיעת בת הכפופה לדגל התורה, בנפרד מזו שאליה כיוון משה גפני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר