בעקבות תיק 2000

העורך הראשי של 'ידיעות אחרונות' פורש

העורך רון ירון שעבד ב'ידיעות אחרונות' במשך 26 שנה מתוכם 7.5 שנים בתור העורך הראשי, הודיע על פרישתו מהתפקיד בסוף החודש. "לא אנסה לומר שזה רגע קל עבורי" (עיתונות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פאלש 90)

עורך "ידיעות אחרונות" רון ירון הודיע היום (א') כי יעזוב בסוף החודש את העיתון בתום יותר מ-26 שנים, מתוכן כשבע וחצי בתפקיד העורך הראשי. על פי הדיווחים הוא עוזב את תפקידו על רקע תיק 2000 בו גם נחקר בעבר בנוגע ליחסים בין נתניהו לבין מוזס.

"זה לא סוד שבשנה וחצי האחרונות העיתון עבר טלטלה לא פשוטה", כתב ירון בדף הפייסבוק שלו. " תיק 2000 נחת עליי, עלינו, כרעם ביום בהיר. העובדות המלאות טרם התבררו אולם די היה במה שפורסם כדי לחייב את כולנו לעשות חשבון נפש. ואם נעשו טעויות לאורך הדרך - החוכמה היא ללמוד ולצמוח מהן. וגם אם ייתכן ש"לא היה כלום", זה לא אומר ש"לא יהיה כלום" ולא פותר אותנו מתיקון. אני גאה בדרך העצמאית והבלתי מתפשרת שבה סיקרנו את הפרשה". ירון כותב כי אין זה רגע קל בעבורו ולמרות זאת, אחרי כל מה שעבר הוא בוחר להסתכל על חצי הכוס המלאה. "על העבודה המופלאה שכולכם עושים כאן. ולא את רעשי הרקע".

ירון החל את דרכו בדסק החדשות, היה ראש מערכת החדשות במשך חמש שנים, בהמשך ערך את "המוסף לשבת" ובשנת 2007 מונה למשנה לעורך הראשי.

"26.5 שנים אני כאן. זה יותר זמן ממה שאני מכיר את אשתי. יותר זמן ממה שחייתי בבית אחד עם אחותי ועם הוריי. זה נצח במובני שוק העבודה של היום שבו אנשים מחליפים תפקיד ועיסוק מדי כמה שנים. ידיעות בדמי. ואני רוצה להאמין שגם דמי או נשמתי בידיעות", סיפר ירון.

ירון כתב בהודעתו לעובדים, כי "תפקיד עורך 'ידיעות אחרונות', העיתון הגדול והחשוב במדינה, הוא בעל עוצמה וכוח רב. בכל ימיי בתפקיד ניסיתי להשתמש בו בזהירות, באחריות, באנושיות. זכרתי תמיד שהכוח שניתן לי הוא בתוקף תפקידי כעורך 'ידיעות אחרונות' ולא כרון ירון, האדם הפרטי. ושאני חייב להשתמש בו בחרדת קודש גם כלפי עובדי העיתון, מהבכיר ביותר ועד הכי זוטר, גם מול הקוראים שלנו ובעיקר כלפי מי שעליהם אנחנו כותבים ושעתידים להיפגע ממה שאנחנו מפרסמים.

"לזכור תמיד שבצד השני יש אנשים שחייהם מושפעים מכל מילה. ולכן חשוב להקשיב, לשמוע, לא להסס לפרסם בכל הכוח והעוצמה כשאנחנו בטוחים בעובדות. אבל כן להטיל ספק. וכן לתת לעובדות לבלבל אותנו אם מוכיחים לנו שאנחנו טועים. לעולם לא אצטער על סיפור שפספסנו בגלל זהירות יתר והקפדה על בדיקה מקיפה. תהיה קודם כל בן אדם ואחר כך עיתונאי. אין בהכרח סתירה בין הדברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר