דו"ח מעורר דאגה: יותר חזירים מספרדים

המשרד לאיכות הסביבה בספרד בדו"ח חדש לפיו מספר החזירים המגודלים בספרד עולה על מספרה של האוכלוסייה האנושית במדינה. החשש: פגיעה באיכות הסביבה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חזירים בספרד (צילום: שאטרסטוק)

מספר החזירים בספרד עלה לראשונה על מספר בני האדם החיים במדינה. כך עולה מדו"ח ממשלתי לשנת 2017 שנתוניו פורסמו אתמול (ראשון) בטלגרף הבריטי. לפי הדו"ח, 50 מיליון חזירים נשחטו בשנה שעברה, יותר מאוכלוסיית ספרד כולה – 46.5 מיליון איש.

לפי המשרד להגנת הסביבה בספרד, מספר החזירים במדינה גדל מ-2013 בתשעה מיליון, ומספרם ממשיך לצמוח בקצב מהיר. במשרד חוששים מההשפעה של גידול אוכלוסיית החזירים על הסביבה בשל פליטת גזי החממה ותוצאות נוספות.

מלבד הטענות על זיהום האוויר, בספרד חוששים מכמות המים הגדולה שצורכים החזירים לצד החשש מבצורת ששכיחה במדינה. על פי המומחים, כל חזיר צורך בממוצע 15 ליטרים של מים מדי יום וההתרבות האדירה שלהם מעוררת חשש ממחסור במים.

לחזירים יש השפעה נוספת על המים, פעילי סביבה טוענים, כי הפסולת שהחזירים מייצרים, מזהמת את מי התהום ופוגעת עוד יותר במשק המים הבעייתי במדינה.

מעבר לנושא המים ואיכות הסביבה גידול החזירים הוא מקור הכנסה גדול לספרדים. בשנה שעברה ייצרה תעשיית הבשר במדינה יותר מארבעה מיליון טונות של בשר חזיר והרוויחה מכך שישה מיליארד יורו. חלק גדול מהבשר המיוצר בספרד מיוצא, בעיקר לסין. הביקוש הגדול למוצרי בשר חזיר בסין עודד את צמיחת הענף ואת החוות לגידול חזירים בספרד.

נושא החזירים במדינה מעסיק את משרדי הממשלה המקומית. בחודש שעבר הודיע המשרד להגנת הסביבה בספרד כי בכוונתו לפקח על ענף גידול החזירים. "נשפר את ההיגיינה, את בריאות בעלי החיים ורווחתם וגם את איכות הסביבה", נמסר אז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר