הצהרת תובע נגד מחבל שתכנן פיגוע דקירה

המשטרה הגישה הצהרת תובע כנגד המחבל תושב חברון שתכנן לבצע פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים לפני כשבועיים. שוטרי משמר הגבול סיכלו את הפיגוע (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משטרת ישראל הגישה לפני זמן קצר (שני) הצהרת תובע כנגד סלימאן קאפישה כבן 26 תושב חברון שנחקר בחשד שהתכוון לבצע פיגוע דקירה בירושלים כנגד אזרחים וכוחות הביטחון ושסוכל ע"י השוטרים.

בתאריך 8.8.18, שוטרים ולוחמי מג"ב שהיו בפעילות מבצעית בעיר העתיקה בירושלים, הבחינו באדם שהעלה את רמת חשדם ועיכבו אותו לבדיקה, במהלכה התברר כי מדובר בתושב חברון כבן 26, וברשותו נתפסו סכין ותרסיס גז מדמיע.

החשוד נעצר מיד ע"י השוטרים ונלקח לתחנת המשטרה, בתחקור ראשוני טען, כי נכנס לישראל על מנת להתפלל.

חוקרי המשטרה שחשדו, כי החשוד מסתיר דבר מה נוסף, העלו ספקות באשר לכוונותיו והוחלט בפיקוד המחוז להעביר את תיק החקירה ליחידה המרכזית.

עם התקדמות חקירתו שנוהלה בתחילה תחת צו איסור פרסום, ביצעו חוקרי המשטרה מספר פעולות חקירה באמצעותן הצליחו לחשוף את כוונותיו האמתיות של החשוד, לפיהן על פי החשד נכנס לישראל שלא כחוק כשברשותו סכין ותרסיס גז מדמיע על מנת לבצע פיגוע דקירה בירושלים כנגד אזרחים ואו כוחות הביטחון.

מעצרו של החשוד הוארך בפני בית המשפט עד היום, ולפני זמן קצר הגישה המשטרה הצהרת תובע כנגד החשוד בגין החשדות של הכנה למעשה טרור וקשירת קשר למעשה טרור ובית המשפט האריך מעצרו עד ליום ה'.

במשטרה ציינו, "אין ספק שעצם מעצרו של החשוד, מיצוי החקירה וחשיפת כוונותיו מנעו ניסיון להוציא לפועל פיגוע בגזרת ירושלים שיכלו להיות לו תוצאות קשות!. המאמצים לאיתור, מניעה וסיכול ניסיונותיהם של מפגעים וארגוני טרור לממש כוונותיהם לבצע פיגוע נמשכים כל העת בתוך ירושלים ובמעברי עוטף ירושלים, ומעצרו של החשוד הינו נדבך מרכזי ונוסף לפעילות המבצעית החכמה והממוקדת המבוצעת כל העת."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר