הסאגה בשיאה

'בית מאיר': המו"מ פוצץ, הגר"א זלזניק הקים ישיבה חדשה

המשא ומתן בין הנהלת ישיבת 'בית מאיר' לראש הישיבה לצעירים הגר"א זלזניק פוצץ, והגר"א הקים ישיבה חדשה. 'בית מאיר' הוציאו מבית דין צו מניעה נגד ראש הישיבה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (באדיבות המצלם)

הסאגה שלא נגמרת בישיבת בית מאיר: הגאון רבי איסר זלזניק, ראש ישיבת "בית מאיר" לצעירים, החליט אמש (שני) לפתוח ישיבה חדשה לאחר שהמו"מ שניהל מול הנהלת ישיבת "בית מאיר" התפוצץ.

בין הגר"א זלזניק, ראש ישיבת בית מאיר לצעירים קרוב ל-15 שנה, להנהלה התגלעו לאחרונה חילוקי דעות, לדברי מקורבי הרב זלזלניק, זאת בין היתר בשל מינוי צוות צעיר חדש לישיבה שלא היה לרוחו של הרב זלזניק, וכן לאחר מינוי הרב מיכאל לסמן לאחד מראשי הישיבה, לטענתם מקורבי הרב זלזניק, זאת בכדי לקבל את המבנה שמושכר לישיבת "דרכי דוד".

בימים האחרונים התנהל מו"מ בניסיון להחזיר את הרב זלזניק לעמוד בראשות הישיבה והיה נראה כי הצדדים לקראת הסכם, אך לפתע המו"מ פוצץ לאחר שהרב זלזניק הבין כי בהנהלת הישיבה "מורחים זמן" - כדבריו, החליט לעשות מעשה ולפתוח ישיבה חדשה.

בשעות הערב אמש מסר הרב זלזניק שיעור פתיחה ראשון במבנה שנשכר עבור הישיבה החדשה ברחוב השלושה בבני ברק. ב"בית מאיר" פעלו כדי למנוע מבחורים להגיע לישיבה החדשה ולבסוף הגיעו למקום קרוב ל-20 בחורים, חלקם מ"בית מאיר".

במקביל, פנתה הנהלת הישיבה לבית דינו של הגאון רבי ניסים קרליץ, בבקשה להוציא צו מניעה האוסר על הרב זלזניק להוציא בחורים מבית מאיר - עד לבירור העניין בדין תורה.

בית הדין הותיר את צו המניעה האוסר על הרב זלזניק לשכנע תלמידים מ'בית מאיר' בכל צורה שהיא לעבור לישיבתו אך עם זאת אין איסור על התלמידים לעבור, ובית הדין מציין כי לא ראוי שהרב זלזניק או הורי התלמידים יפגעו בישיבה.

בהחלטת דייני בית הדין, הרב יואל פרידמן, הרב אליהו פוזן והרב מאיר הייזלר, נאמר כי "בדין ודברים שבין ישיבת בית מאיר ובין הרב הגאון איסר זלזניק לאחר צו מניעה שניתן ע"י הראב"ד הגר"ש רוזנברג, ולאחר שביה"ד קיים דיון על צו מניעה בנוכחות הר"מ זלזניק בן הרה"ג ר' איסר, ובנוכחות הרה"ג ר' שמחה רוטברג, החליט ביה"ד כדלהלן:

א. צו המניעה מיום ט' אלול תשע"ח עומד בעינו וחל איסור מוחלט ליצור קשר עם הורי תלמידים ו/או עם תלמידים בישיבת בית מאיר, הן באופן ישיר והן באמצעות שליחים בכדי לשכנעם להצטרף לישיבה שמתכוון להקים.
הר"מ הצהיר בשם אביו כי הוא מכבד את צו המניעה ולא פנה להורים ו/או לתלמידים לשכנעם להצטרף לישיבתו.

ב. כפי שעלה מן הנטען בפני בית הדין, נעשה המינוי הנוסף בישיבה בהסכמתו של הרה"ג ר' איסר זלזניק, וע"כ גם אם החליט לעזוב משמרתו, לא יתכן שיפגע בישיבה שנהגה עמו בכבוד. הנהגה זו אינה ראויה וכ"ש לתלמיד חכם.

ג. הורי התלמידים גם הם אינו ראוי להם לנהוג כן וייתכן שיש להם גם חיוב ממון באופן זה.

ד. הצדדים יתדיינו ביניהם בדרך כבוד לסיים כל הדו"ד ביניהם".

בסביבת הרב זלזניק טוענים בפני "כיכר השבת" כי פתיחת הישיבה החדשה נעשתה בגיבוי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שהתבטא כי "אפילו בשביל בחור אחד צריך לפתוח ישיבה".

נכון להבוקר (שלישי) מרבית הבחורים ואנשי הצוות נותרו בישיבת "בית מאיר", ובישיבה טוענים כי רק שישה בחורים עברו לישיבה החדשה של הרב זלזניק, כאשר החשש הוא כי פרישת הרב זלזניק, שהיה במשך שנים הדמות והפנים של הישיבה, תוביל לפרישה המונית של תלמידים אל הישיבה החדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר