ראש מועצת טלז סטון בראיון

רוזנטל כועס: "יביאו לפה מישהו שלא הצליח במקום אחר?"

הקרב הפוליטי הפנימי בישוב השקט שבהרי יהודה, רב המקום מזה וראש המועצה הוותיק מזה, מוציא מהאחרון מתקפה קשה נגד הכוונה להצניח את יצחק רביץ, במקומו, כמועמד בבחירות • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הראיון המלא עם אברהם רוזנטל (צילום: כיכר השבת)

ראש המועצה המקומית טלז סטון, אברהם רוזנטל, יוועד בצהריים (שלישי) עם ראשי 'דגל התורה', חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, לדון בעתידו הפוליטי, על רקע כוונת השניים, לדברי מקורביהם, להעמיד אדם חדש בראשות מועצת טלז סטון.

בימים אלו נושבות רוחות של קרב פוליטי בישוב החרדי שבהרי יהודה, כשקרב האיתנים בדגל התורה על זהות המועמד לראשות המועצה בבחירות המתקרבות, גורר את היישוב כולו למרקחה.

בתווך ניצב כאמור ראש המועצה הוותיק אברהם רוזנטל, כשאת המשא ומתן בין קברניטי התנועה הליטאית לבין רב הישוב רבי אריה שולמן על זהות ראש המועצה הבא, מנהלים מעל ראשו של ראש המועצה זה כארבע קדנציות.

כעת, מתייצב רוזנטל לראיון בלעדי ל'כיכר השבת', ובראש דבריו הוא מצהיר: "ועשית ככל אשר יורוך! גדולי ישראל הורו לי להתמודד שוב למועצה".

בפתח הראיון מבהיר כאמור ראש מועצת טלז סטון: "לפי 'ככל אשר יורוך'..., הייתי אצל מרן הרב קנייבסקי לפני פסח, וזה מה שהוא אמר לי לעשות (להתמודד). לא קיבלתי הוראה אחרת, ואני מקווה בעזרת ה' להמשיך".

על הרצון להצניח מבחוץ, כמועמד לראשות, את יצחק רביץ מביתר עילית, אומר רוזנטל: "זה מרגיז ומקומם. אני כמעט 40 שנה ביישוב, היינו פה אז כמה מאות משפחות, רצינו שיבואו מאות אברכים ולא באו. עכשיו באים, כשמחלקים כבוד ומחלקים עוגות? אבל לא נורא, תבואו לגור, תהיו פה כמה שנים, תלמדו את המקום ותבינו מה המקום צריך - ואז הדור הצעיר יוכל להמשיך את הנהגת היישוב".

"אי אפשר לקפוץ. אנחנו לא ערוכים לפתור בעיות של אנשים שמחפשים ג'וב", פוסק אברהם רוזנטל בכעס היכר.

האם היה בכוונתך לפרוש?

"היו רגעים שאמרתי לעצמי בוא נפרוש. רציתי לחזור הביתה, להיות קצת עם המשפחה. מצד שני, המלאכה עדיין מרובה. אני מברך כל אחד שרוצה לבוא לפה לגור, אבל זה לא נכון שאורח לרגע מגיע לפה, וכבר רוצה להיות ראש המועצה".

"זה לא תופס את הזמן שלי לחשוב מי מפיץ את השמועות. כל השמועות וכל הידיעות - לא יודע כמה יש בזה רצינות. מי שלא הצליח במקום אחר, בא לפה? איפה היית כל הזמן? אם זה תלוי בי, כרגע הכיוון הוא להמשיך להתמודד לקדנציה הבאה. יש הרבה מה לעשות".

כשנשאל רוזנטל על כך שיתכן והמרא דאתרא הגאון רבי אריה שולמן הוא שפועל להדיח אותו, הגיב: "המשכיל בעת ההיא יידום. אני לא אדבר נגד רבנים. מכבד את הרב, ומשאיר את התגובה לעצמי. ברור לחברי הכנסת שאני אמור להמשיך בהסכמת המפלגה. הם מעודדים אותי לקראת זה".

תתמודד ראש בראש מול מועמד דגל התורה?

"זה צריך להיות חלום בלהות. לא רואה את זה במציאות".

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע כי ישנם תושבים בטלז סטון, גם מאלו המזוהים עם דגל התורה, מתנגדים להצניח מועמד חדש שהפסיד במקום אחר, ואינו מכיר את הצרכים המקומיים, "בוודאי כאשר מקדמים אותו עסקנים", כדבריהם.

ח. תושבת המקום, אומרת ל'כיכר השבת': "במידה ובכל זאת הדיל ייסגר, התושבים מתכוונים להתאגד למפלגה שלישית, ש'תשבור שיוויון' בין נציג האופוזיציה דב בקשט לבין נציג הרב, המוצנח ללא הסכמתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר