פרסום ראשון

ניצחון לרשת הכוללים: הכולל יחזור לבית הכנסת

בית המשפט נעתר לבקשה למתן סעד זמני שהגיש סניף הכולל בעפולה של רשת הכוללים "נחלת משה", והורה על השבתו לאלתר לבית הכנסת ברחוב ראסל 27 בעפולה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מעמד סיום ברשת "נחלת משה" (צילום: דוד זר)

פרסום ראשון: בית המשפט נעתר לבקשה למתן סעד זמני שהגיש סניף הכולל בעפולה, של רשת הכוללים "נחלת משה" בראשות הרב אברהם רובינשטיין, והורה על השבתו לאלתר לבית הכנסת ברחוב ראסל 27 בעפולה.

במסגרת ההחלטה נפסק כי "נכון הוא שלא בנקל יורה בית המשפט על מתן צו עשה זמני... אולם מאחר ומדובר במצב בו המשיבים הם אלה שהפרו את המצב שהיה קיים קודם לכן על ידי עשיית דין עצמי, ... ורק לאחר הוצאת המבקשים מהנכס לצורכי שיפוץ ותוך כוונה ברורה ומוצהרת להשיבם אליו, הרי זכאים המבקשים לקבלת צו להשבת המצב לקדמותו, במיוחד לאור היתכנות הימשכות התביעה העיקרית."

בנוסף, "ניתן בזה סעד זמני האוסר על המשיבים לחדול לאלתר מחסימת כניסתם של המבקשים לבית הכנסת הושכן ברחוב ראסל 27 בעפולה, בין בדרך של נעילת הדלתות, בין בדרך של איומים בהפעלת כוח ובין בכל דרך אחרת, ולאפשר להם לשוב ולקיים כסדרם את לימודיהם ותפילותיהם, באותו האופן בו נהגו כל השנים, וזאת עד למתן פסק דין בתביעה הפוססורית או עד למתן החלטה אחרת במסגרת אותה תביעה".

עמותת אוהל שלמה שמנהלת את בית הכנסת התירה בינואר 2016 לכולל "נחלת משה" להשתמש במבנה בית הכנסת בתשלום עם אישור שימוש ללא הגבלת זמן.

אלא, שבתחילת השנה התבקשו תלמידי הכולל לפנות את מבנה בית הכנסת - לשבוע אחד - לטובת עריכת שיפוץ במקום. כך הכולל פעל במשך שבוע במקלט שנמצא בסמוך לבית הכנסת.

לאחר שבוע ביקשו תלמידי הכולל לשוב לבית הכנסת ונענו בשלילה - סגר בפניהם את הדלתות ואיימו עליהם שלא יחזרו. לפני מספר חודשים הוגשה תביעה נגד העמותה המפעילה את בית הכנסת והיום הוחלט על סעד זמני שמאפשר לתלמידי הכולל לשוב לבית הכנסת.

את רשת הכוללים "נחלת משה" ייצגו עורכי הדין עמית חדד, תמר פולק וענבר שלח ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר