בתמיכת האדמו"ר

המשגיחים יתקפלו? תלמידי סאטמר נרשמים ל"שיעור ד'"

שוב מהומות בישיבת סאטמר המרכזית שבקווינס: בחורי שיעור ג' דורשים להמשיך ולפתוח שיעור ד', המשגיחים חוששים מ'פריקת עול' • טפסי הרישום חולקו לבחורים כדי לבדוק את ההיענות (חסידים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

שוב מהומות בישיבת סאטמר בקווינס: לאחר המחלוקת בין תלמידי שיעור ג' למשגיחי הישיבה, חולקו אמש (שני) טפסי רישום לשיעור ד' החדש, שייפתח בשנת הלימודים הממשמשת ובאה.

בישיבה ברובע קווינס שבניו יורק, הישיבה המרכזית של חסידי מהרז"ל מסאטמר, נרשמו מחלוקות רבות בזמן האחרון. רק במוצ"ש, הותקפו שני אנשי צוות בעודם בקעמפ, על ידי בחורים שמתנגדים להתנהלות הצוות החינוכי של הישיבה.

חילוץ רכבו של משגיח שדורדר בקעמפ סאטמר בקווינס (צילום: מתוך @queens_buchirim בטלגרם)

כעת מדובר על פתיחת שיעור ד' לתלמידי הישיבה. תלמידי שיעור ג' מעוניינים להמשיך כשיעור ד' בשנת הלימודים תשע"ט, אך חלק מאנשי הצוות סבורים כי גיבוש אותם תלמידים עשוי להביא ל'פריקת עול' ולכן עדיף שישתלבו ב'קיבוץ' הקיים.

בשלב מסויים, הבהיר אחד ממנהלי הישיבה לתלמידים, כי כדי לפתוח את השיעור יש צורך בביקוש, ולכן רק אם יהיו לפחות 100 טפסי רישום - ייפתח שיעור ד'. כתגובה, הודפסו טפסי רישום והופצו אמש בין הבחורים, כדי לבדוק את רמת ההיענות.

טופס ההרשמה לשיעור החדש (צילום: @queens_buchirim)

שמועות בחסידות מספרות כי הדברים באים לאחר מפגש בין תלמידי שיעור ג' לרבני הישיבה, בהשתתפות האדמו"ר מהרז"ל מסאטמר.

כך או כך, בימים הקרובים תיפול ההכרעה בדבר הקמת שיעור ד', בתקווה לסיום המחלוקת בין כותלי הישיבה. יודעי דבר מציינים כי אם אכן יושק השיעור החדש, הוא ייקרא 'עצי חיים - סיגעט', בדומה לשיעור ד' הקיים כבר בישיבת סאטמר במונרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר