המאבק ממשיך

"ישיבת סאטמר תוקצבה ב-10 מיליון דולר, ואין פיקוח עליה"

ארגון YAFFED נחוש להחדיר את לימודי החול לתוך כל מוסדות החינוך החרדיים, וטוען כי עיריית ניו יורק אינה עושה די כדי לנטר את תוכניות הלימודים בישיבות שבעיר (אקטואליה)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

נמשך המאבק להחדרת תכני חול למערכות הלימודים החרדיות בניו יורק: ארגון YAFFED טוען כי עיריית ניו יורק מדלגת על בדיקת מוסדות באשר לרמת לימודי החול בהם.

ארגון YAFFED מורכב מבוגרי מערכת החינוך החרדית, הפועלים להחדיר לימודי חול לתוך כל מוסדות החינוך.

לצד מאבקים משפטיים שמנהלים פעילי YAFFED להטמעת לימודי החול, הם אף תלו כרזות ענק בשכונות החרדיות, הקוראות להורים להילחם למען חינוך כזה עבור ילדיהם, ומקיימים מפעם לפעם מחאות בנושא.

בניו יורק קיים חוק המחייב גם מוסדות פרטיים בלימודי חול, אך מוסדות חרדיים רבים אינם עומדים בתקן הדרוש.

לפי דיווח ב'ניו יורק פוסט', פקחים ממחלקת החינוך של העירייה הגיעו לביקורת ב'אקדמיה תלמודית מאוחדת' - ישיבה של מוסדות 'תורה ויראה - סאטמר' שבברוקלין, אלא שכשנכנסו למבנה גילו כי בקומת הכניסה שוכנת קצבייה ואין כל זכר לישיבה המבוקשת, ולכן שבו על עקבותיהם.

פעילי YAFFED מפגינים בברוקלין למען הטמעת לימודי חול במוסדות החינוך (צילום מסך מתוך פייסבוק)

פעילים של YAFFED הביעו אכזבה. לדבריהם, עם קצת יותר מאמץ - למשל בדיקת הקומות העליונות של המבנה - היו הפקחים מוצאים את משרדי הישיבה. "עובדה: יש תיבת דואר של הישיבה בפתח הבניין", טען מייסד YAFFED, נפתלי מוסטר.

כזכור, ריצ'ארד קרנזה, בכיר לענייני מוסדות חינוך בעיריית ניו יורק, האשים 15 מוסדות חינוך חרדיים כי דחו את נסיונותיהם של פקחי העירייה לבקר בהם. לדברי נפתלי מוסטר, חלק מן המוסדות אף מזייפים את הפרופיל כדי להתחמק מבדיקה.

על פי רשומות בעירייה, תשעה מתוך 15 המוסדות שלא אפשרו לפקחים לבדוק אותם, תוקצבו בעבר במיליוני דולרים. 'אקדמיה תלמודית מאוחדת' תוקצבה בכ-10 מיליוני דולרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר