מלחמות החרדים

הפגישה החשאית של דרעי ופרוש: מגעים סביב י-ם ואלעד

לקראת הכרעה חרדית בבחירות בירושלים? יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נועד בחשאיות עם מאיר פרוש, ובמקביל, רבני דגל התורה ייפגשו הערב עם שלושת חברי הכנסת של המפלגה. כל הפרטים (חדשות)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
פרוש ודרעי, לצד המועמדים המועדפים עליהם - יוסי דייטש ומשה ליאון (צילומים: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי נפגש היום (שלישי) בחשאיות עם סגן השר ויו"ר 'שלומי אמונים' מאיר פרוש. במקביל, הערב (שלישי) ייפגשו רבני 'דגל התורה' בירושלים עם שלושת חברי הכנסת של המפלגה.

ל"כיכר השבת" נודע כי סגן שר החינוך מאיר פרוש נועד הצהריים בחשאיות עם השר אריה דרעי לפגישה בארבע עיניים ודן עמו על הבחירות לרשויות המקומיות.

בין היתר העלו השניים במהלך השיחה את הערים המרכזיות ירושלים ואלעד. כאשר באלעד דרעי קיבל החלטה להציג מועמד ספרדי, יתכן במסגרת 'דיל' עם 'דגל התורה', ובירושלים ש"ס טרם קיבלה החלטה במי תתמוך, במועמד החרדי יוסי דייטש או שמא במשה ליאון.

כמו כן, ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הערב תתקיים פגישה מרכזית נוספת בין רבני 'דגל' בעיר בראשות הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק יחד עם שלושת חברי הכנסת של 'דגל' משה גפני, יעקב אשר ואורי מקלב. במהלך הפגישה ידונו הרבנים עם חברי הכנסת על מערכת הבחירות בעיר.

כזכור, מוקדם יותר היום הכריז השר אריה דרעי כי: "אני אאכזב אתכם לגבי מועמד לראשות העיר, גם זה יגיע, בעתו ובזמנו. אני אגיד לכם, אנחנו רוצים שהמועמד שהציבור החרדי יתמוך בו ינצח. לשם אנחנו חותרים, וכשנגיע למסקנה מי ינצח, אתם תדעו כולכם מי המועמד. אנחנו רוצים ללכד כמה שיותר קונצנזוס סביב המועמד, שהוא גם ינצח, ולכן אנחנו עושים פגישות וקצת סבלנות וקצת קשיים, אבל בסוף נגיע לזה".

לדברי יו"ר ש"ס: "אסור שעיר כמו ירושלים עם ציבור כל כך גדול ומגוון וחשוב, שהמועמד שהם יתמכו בו לא ינצח. זו כל התורה על רגל אחת. אבל אין לנו רוח הקודש, זה קשה, אנחנו סופרים ובודקים, ובעזרת ה' נגיע לזה עם קצת סבלנות".

יצוין כי בסקר שפורסם בשבוע שעבר בחברת "החדשות", מעלה כי אילו הבחירות לראשות העיר ירושלים היו נערכות היום, המועמד החרדי יוסי דייטש היה גורף 23% מקולות הבוחרים בבירה.

אחרי דייטש, עופר ברקוביץ' מקבל 22% מהקולות, זאב אלקין עם 21% ומשה ליאון עם 11%.

בהמשך, רחל עזריה זוכה ב-6% מהקולות, יוסי חביליו עם 4%, חיים אפשטיין מקבל 3% ואבי סלמן עם 1%.

בסיבוב השני של הבחירות, אלקין מביס כל מועמד מולו. לדוגמא - אם אלקין וברקוביץ' עולים לסיבוב שני אז אלקין מקבל 41% מהקולות וברקוביץ' עם 31%. אם אלקין ודייטש עולים לסיבוב שני אז אלקין מקבל 42% מהקולות ודייטש עם 31%. אם ברקוביץ' ודייטש עולים לסיבוב שני, ברקוביץ' מנצח עם 39% מהקולות ויוסי דייטש עם 36%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר