פרק חדש

תכירו | הבחור החרדי שהניח תפילין וציצית ליהודים נידחים בעיראק

משה עמיאל בלאק הוא בחור ססגוני חובב הרפתקאות וטיולים בעולם, במהלכם הוא מחלק ציציות צבעוניות המסמלות את 12 שבטי ישראל ליהודים שחלקם כלל לא התעטפו בציצית עד אותו יום • צפו בפרק חדש בסדרת כתבות הוידיאו 'תכירו' (כיכר השבת)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(עריכה: כיכר השבת)

תכירו את משה עמיאל בלאק, בחור ססגוני עם הרבה מאוד מרץ, שאוהב לטייל בעולם בארצות הכי נידחות. "למחייתי ולהנאתי אני אוהב לטייל בעולם" סיפר משה ל"כיכר השבת". "אני אוהב לפגוש אנשים חדשים ולהתחבר לאנרגיות טובות".

במסגרת הטיולים שלו, מחפש משה יהודים נידחים שלא זכו להכיר את יהדותם, ללמדם מקצת מושגי יהדות, ולהלבישם בציציות ותפילין - לעיתים בפעם הראשונה בחייהם.

אחד האנשים אותו פגש משה עמיאל הוא יהודי זקן בארה"ב שלא זכה להכיר את יהדותו. בלאק מיד ישב והסביר לו על היהדות ואף הניח לו תפילין וציצית כשהוא עוזר לו בהגיית מילות הברכה.

"טיילתי במקומות לא הכי פופולריים כמו עיראק" מספר משה. "חבר התקשר אלי יום אחד ואמר לי שהוא נוסע לסקר את הבחירות שם, אז בדקתי באינטרנט וראיתי שיש שם יהודים שאפשר להשפיע עליהם, אז אמרתי: "יאללה, בא נלך איתו".

בעיראק, פגש בלאק שני יהודים שרוצים מאוד לעלות לארץ, אך בעיות פרוצדורליות בהוכחת יהדותם מקשה עליהם לעשות זאת. גם להם חילק בלאק ציציות והניח להם תפילין.

הציציות שמחלק משה אינן ציציות רגילות. "הרעיון הוא לחלק ציציות צבעוניות - שכביכול הם כל הצבעים של כל השבטים. פשוט לחלק אותם לאנשים שהם בדרך כלל לא לובשים ציצית ואין להם הרבה חיבור ליהדות, אבל הם רוצים את הרוחניות הזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר