לבקשת דרעי

הרמטכ"ל אישר: טיסה לאומן עד עשרה ימים

אחרי אישורו של שר הביטחון ליברמן, כעת גם הרמטכ"ל גדי אייזנקוט מאשר כי תלמידי ישיבה יוכלו לטוס לאומן לעשרה ימים. בעקבות כך, ועד הישיבות פרסם אזהרה בענין (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
גדי אייזנקוט (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט אישר את בקשת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כי תלמידי ישיבות הרוצים לטוס לעיירה אומן שבאוקראינה בכדי לשהות בראש השנה בסמוך לציון רבי נחמן, יוכלו לצאת מהארץ עד עשרה ימים.

כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"כיכר השבת", השר דרעי פנה לשר הביטחון ליברמן בבקשה להאריך את שהות הטסים לאומן ל-10 ימים, כדי לאפשר לתלמידי ישיבות ברסלב, הדוחים את שירותם הצבאי, לטוס לקברו של רבי נחמן לראש השנה, והשר נענה לבקשה.

כעת מגיע גם אישרו של הרמטכ"ל. במכתב ששוגר מלשכת אייזנקוט נכתב: "בהמשך למכתבו של השר אריה דרעי לאשר שהייה של עד עשרה ימים בחו"ל בראש השנה - אושרה".

עם זאת, בלשכת הרמטכ"ל מדגישים כי האישור כפוף לכך "שיציגו את בקשתם ואת כרטיסי הטיסה מראש במדור בני הישיבות".

על רקע זה, פרסם היום 'וועד הישיבות' הודעה מיוחדת, בה נכתב: "לאור אי ההבנה העולה מהכתבות שהתפרסמו בענין ההסדר שגובש בהשתדלותו של השר הרב אריה דרעי ליוצאים לאומן לימי ראש השנה, יצוין כי ההיתר לצאת הוא למשך 10 ימים בלבד, וזאת לאחר הגשת בקשה בצירוף כרטיס טיסה במדור בני ישיבות בתל השומר".

"חריגה ממספר ימים אלו כמו גם נסיעה ללא הגשת בקשת היתר במדור בני ישיבות מסכנת את מעמדו של התלמיד על כל המשתמע מכך", מתריעים בוועד הישיבות.

כזכור, הפרשה החלה כשראשי חסידות ברסלב פנו ליו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי בבקשה שיסייע להם בנושא. דרעי ביקש משר הביטחון אביגדור ליברמן, לאפשר, באופן חד פעמי, יציאה מהארץ עד לעשרה ימים, בימים שלפני ואחרי ראש השנה.

במכתב ששיגר דרעי לשר הביטחון, והגיע לידי "כיכר השבת", כותב שר הפנים: "הנני מתכבד לפנות לכבודו בעניין שבנדון בכדי לאפשר לרבבות מתכנסי הקיבוץ בעיר אומן בראש השנה ובכללם בחורי הישיבות הנוהגים לפי הוראות רבותיהם שליט"א לעלות לציון הק'.

"ומכיוון שראש השנה תשע"ט הבא עלינו לטובה יחול בימים שני ושלישי הרי שבחורי החמד המקבלים דיחוי משלטונות הצבא יאלצו לשהות בחוץ לארץ יותר משבעה ימים כמו שבדרך כלל הנוהל זאת מאחר וישנם עשרות אלפי נוסעים בימים ספורים ובתוכם גם שבת קודש ולנוכח העומס הרב על הטיסות בימי חמישי שלפני ראש השנה והחזרה לאחר צום גדליה".

"לאור זאת", כתב דרעי לליברמן, "אבקשך להורות לשלטונות הצבא לאפשר באופן חריג אישור ליוצאים לתפילות ראש השנה בציון הק׳ באומן לצאת את הארץ עד עשרה ימים מבלי שיפגע מעמדם מול שלטונות הצבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר