חרדי מהמרכז

נפצע על קטנוע ללא ביטוח חובה, ותובע את... חברת הביטוח

תושב המרכז רכב על קטנוע, ללא 'ביטוח חובה', ונפצע בתאונת דרכים כשרכב אחר פגע בו בצומת והעיף אותו, מה שגרם לו לחבלה קשה • אז איך הוא מעז לתבוע את הביטוח (חוק)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

י' (40), חרדי תושב המרכז, הגיש לאחרונה תביעה כספית מעניינת במיוחד.

לפני תקופה, הוא רכב על הקטנוע שברשותו, ללא 'ביטוח חובה', ונפצע בתאונת דרכים כשרכב אחר פגע בו בצומת והעיף אותו מהקטנוע, מה שגרם לו לחבלת כתף קשה.

כעת כאמור הוא הגיש תביעה, באמצעות עו"ד אלי מאור מבני ברק, נגד חברת הביטוח, בה הוא מבקש מבית משפט השלום בפתח תקווה להורות לחברה שתשלם לו לא פחות מ-2 וחצי מיליון שקל.

הנימוק המרכזי, אותו ביטא בכתב התביעה עורך הדין המומחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים ורשלנות רפואית, הוא שהחברה ביטחה את נהג הרכב שפגע בו וגרם לו לנזקי גוף.

מדובר בתביעה שאינה שכיחה בתביעות בגין תאונת דרכים (נזקי גוף), ושלא בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, מאחר ולי' כאמור לא היתה תעודת ביטוח חובה בתוקף, במועד התאונה לקטנוע, ולכן הוגשה בהתאם ל'פקודת הנזיקין', המבוססת על עוולת הרשלנות ועל "אשמו" של נהג הרכב שבגינו הוא נפגע.

כתב התביעה מתאר את מסכת היסורים שעבר י' לאחר התאונה, שבעקבותיה נאלץ להתאשפז בבית החולים ולעבור סדרה של טיפולים שבמהלכם נאלץ להתהלך משך חודשים עם מתלה מיוחד ליד ימין, ללא תזוזה, ונאלץ לעבור סדרות ארוכות של טיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, ואף קיבל זריקות ישירות לכתף במרפאת כתף לשיכוך כאבים, אולם, ללא שיפור ניכר במצבו.

לכתב התביעה צירף עו"ד מאור את חוות דעתו הרפואית של מומחה בכיר בתחום הכירורגיה האורטופדית, ולפיה נותרה לי' נכות רפואית אורטופדית קבועה לכל חייו בשיעור של כ-15%, בשל הפגיעה הקשה שעבר ובשל התפקוד הירוד של כתף ימין הפגועה, בגין ועקב התאונה.

במסגרת כתב התביעה, מבקש י' לצרף כראיה את גזר הדין שניתן בעבר נגד נהג רכב צד ג' בבית המשפט לענייני תעבורה, המרשיע את נהג צד ג' בגין נהיגה, בניגוד לחובתו של עובר אורח שלא לגרום נזק גוף לאדם אחר, וזאת תוך הפרת תקנות התעבורה.

עוד נטען בכתב התביעה, כי בהתאם ל'הלכת' בית המשפט העליון בעבר, יש לחייב את חברת הביטוח לשלם לי' את הפיצויים, בשל מגבלותיו התפקודיות הניכרות ובשל הפסדי השכר שנגרמו או יגרמו לו בעתיד, בעקבות הפגיעה שנגרמה לו בכושר עבודתו והשתכרותו לעתיד, ועד גיל פרישה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר