פרשת 'הכספים האסורים'

טראמפ: "אם ידיחו אותי, כולכם תהיו עניים יותר"

ככל שהוא הולך ומסתבך בשלל פרשיותיו, כך מקצין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את אמירותיו בהם הוא מהלל את עצמו. בינתיים, גם חברי מפלגתו מביעים את זעזועם מההתפתחויות האחרונות (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנשיא טראמפ (צילום: Gints Ivuskans / Shutterstock)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מזהיר היום (חמישי) את האומה האמריקנית, כי לא כדאי לה שהוא יודח מתפקידו הרם.

בריאיון שהעניק לרשת "פוקס ניוז", ושקטע מתוכו כבר שודר, אומר הנשיא טראמפ: "אם ידיחו אותי, אני חושב שהשווקים יתמוטטו וכולכם תהפכו להיות עניים יותר".

אמירתו זו באה על רקע ההתפתחות הדרמטית האחרונה בפרשת 'הכספים האסורים' שמטלטלת את ארה"ב, כשמייקל כהן, עורך דינו לשעבר של טראמפ, חתם על הסדר טיעון במסגרתו הודה כי בהוראת הבוס שלו לשעבר הוא שילם 180 אלף אלף דולר כדי למנוע מעצמו מבוכה קשה בעת מערכת הבחירות האחרונה לנשיאות.

טראמפ: "כשנבחרתי אמרו שהכלכלה תקרוס, והכלכלה דווקא השתפרה" (צילום: הבית הלבן)

בהודאתו העיד מייקל כהן כי שילם את הכסף הזה "כדי להשפיע על הבחירות", ולפי מומחי משפט מדובר בעבירת מימון בחירות חמורה, מאחר ובמסגרת חוקי הבחירות בארה"ב חייבים המועמדים להצהיר בגלוי על כל סכום שהם משלמים ונועד להשפיע על התוצאות.

התפתחות זו עלולה לסבך מאוד את הנשיא האמריקני, המסובך גם כך בפרשה גדולה אחרת, פרשת "רוסיה גייט", בה נטען כלפיו שהיה קשור באופן זה או אחר למעורבות הרוסית החשאית במערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב.

יצוין, כי כעת גם בכירי המפלגה הרפובליקנית לא ממהרים לצאת להגנתו של טראמפ. כמה מהם אף קראו כבר למתמודדים בבחירות אמצע הכהונה שיתקיימו בנובמבר, לבתי הנבחרים, "לא להימנע מלדבר על הערפל סביב הנשיא טראמפ".

כך לדוגמה חבר הקונגרס הרפובליקני מפלורידה, קרלוס קורבלו, אמר כי הפרשה האחרונה היא "פרק עצוב בתולדות הפוליטיקה של ארצנו. אף אחד אינו מעל החוק. הנשיא עושה טעות חמורה כשהוא תוקף את התובע הראשי רוברט מולר באופן כל כך אישי. הדבר הטוב ביותר עבור כולם, במיוחד אם הבית הלבן כל כך בטוח שהנשיא ייצא נקי מהפרשה הזו, הוא לתת לתהליך להימשך".

עורך הדין מייקל כהן (צילום: a katz / Shutterstock)

חבר הקונגרס הרפובליקני מאוקלהומה, טום קול, הוסיף כי "איפה שיש עשן, וכאן יש הרבה מאוד עשן, עלולה להיות גם אש מאוד חזקה".

"כל מי שאומר שזה לא מטריד אינו דובר אמת", אמר חבר הקונגרס הוותיק קול ל"ניו יורק טיימס". "עצתי לכל אחד מהמתמודים היא: אל תיכנסו למיטה חולה ואל תמהרו לתקוף או להגן על מישהו, בגלל שאתם לא יודעים מספיק כדי להגיב באופן כזה שעדיין תוכלו לעמוד מאחוריו בעוד שלושה חודשים מהיום".

טראמפ, מצידו, האשים הבוקר את כל העוסקים בחשדות נגדו. "לא הייתה קנוניה. זה ציד מכשפות מתוכנן!", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. אמש הוא שב והכחיש כי הוא עצמו הורה למייקל כהן לשלם את הכספים. לדבריו, נודע לו על התשלומים הללו רק בדיעבד, וכי בכל מקרה הכסף שולם מכיסו שלו עצמו, ולא מכספי קמפיין הבחירות שלו.

"השאלה הראשונה ששאלתי כששמעתי על זה הייתה", אמר טראמפ, "היא 'הכסף שולם מהקמפיין?', כי זה עלול להיות קצת מסוכן, והכסף לא בא מהקמפיין, וזה גדול. זאת אפילו לא הפרה של חוקי מימון הבחירות".

בטוויטר הוא הוסיף והשתלח בעורך דינו לשעבר, כשצייץ: "מייקל כהן הודה בשני סעיפי הפרה של הכללים הנוגעים למימון קמפיין בחירות; סעיפי הפרה שכלל אינם עבירה. לנשיא אובמה היו הפרות גדולות של מימון קמפיינים והן הוסדרו בקלות. כהן המציא סיפורים כדי לקבל 'עסקה'. אם מישהו מחפש עורך דין טוב, הייתי ממליץ מאוד שלא לשכור את שירותיו של מייקל כהן!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר