פרסום ראשון

פתיחת השנה מתעכבת; העירייה מאשימה את החינוך העצמאי

הורי תלמידות בי"ס "אוהל רחל" בשכונת רמות קיבלו הודעה על דחיית פתיחת שנת הלימודים בגלל הבנייה, הביעו זעם אך בעירייה מאשימים את החינוך העצמאי • הסיפור המלא (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המבנה בשכונת רמות. ארכיון (צילום: גוגל מפות)

עיריית ירושלים הודיעה להורי בית הספר החרדי "אוהל רחל", בשכונת רמות ג', המונה כאלף בנות, על דחיית פתיחת שנת הלימודים בשבוע. הסיבה: עיכוב בהשלמת הבנייה למבנה החדש והמרווח של בית הספר. ההורים רותחים מזעם, ובעיריית ירושלים מפנים אצבע מאשימה לחינוך העצמאי ומביעים "תדהמה" נוכח תלונת ההורים. 'כיכר השבת' מביא את הסיפור המלא בפרסום ראשון.

מדובר בבית ספר בשכונת רמות ג' בירושלים המשרת קרוב לאלף בנות. עד כה סבלו הבנות ממחסור חמור בכיתות, ולמדו בצפיפות גדולה, כעת, במסגרת בניית אלפי כיתות חדשות בירושלים, העירייה החלה בבניית מבנה גדול ומרווח לטובת הבנות.

אלא שבעוד כל בתי הספר הכפופים לחינוך העצמאי יחלו את שנת הלימודים כבר ביום שני הקרוב, הורי התלמידות ב"אוהל רחל" קיבלו הודעה כי פתיחת שנת הלימודים תידחה בשבוע בשל עיכוב בבנייה. את ההודעה שלח מנהל מחלקת חינוך חרדי בעירייה – איתמר בר עזר.

ד., אם לאחת התלמידות בבית הספר, הלינה בפני "כיכר השבת" כי "המחדל של העירייה הוא התנערותם מאחריות. והסתפקותם בהודעה לאקונית כי שנת הלימודים לא תפתח במועד, בלי להציע הסדר זמני". לדבריה, "אנחנו הורים עובדים, לא ייתכן שבשל חוסר מקצועיות ותכנון ראוי של העירייה אנחנו אמורים "להיתקע" עוד שבוע בלי סידור לילדים".

אלא שבעיריית ירושלים נדהמו מתלונות ההורים ובשיחה עם "כיכר השבת" בחרו להאשים בין היתר את "החינוך העצמאי": "עיריית ירושלים מביעה תדהמה נוכח הכתבה המטעה שכותרתה בעת הזו הייתה אמורה להיות הבשורה האדירה בבינוי בי"ס חדש בעלות 20 מיליון ש"ח ל-500 תלמידות ושיפוץ ביה"ס הישן בהיקף 2.7 מיליון ש"ח".

"כלל העבודות נעשו בתקציב עירוני בלבד וללא שום סיוע מהחינוך העצמאי, שהתחייב להשתתף בתקצוב ולא עמד בהתחייבותו", האשימו בעירייה. "ביה"ס אוהל רחל ברמות הוא פרויקט בינוי מין החשובים והמושקעים אותו קידמה העירייה במהלך השנתיים האחרונה ובעיקר בחודשי הקיץ על מנת לאפשר לימודים בתנאים נאותים לתלמידות כיתות א'-ג'".

לדבריהם, "החינוך העצמאי החליט על דעת עצמו להקדים את פתיחת שנת הלימודים ל-27.8, על אף שהובהר בתכניות עבודת הפרויקט כי בית הספר יהיה מוכן לקליטת תלמידות ב-2.9, תאריך פתיחת שנת הלימודים הרשמי של כלל תלמידי ותלמידות ירושלים".

לאחר פניית "כיכר השבת" לועד ההורים בבית הספר, עולה כי ילדי החינוך המיוחד שבבית הספר יחלו את הלימודים בזמן - ביום שני הקרוב במבנה הישן, ויתר ילדות בית הספר תתעכב כניסתן ביומיים בלבד עד להשלמת בניית המבנה החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר