68 נדבקו

נפטר שני בישראל מקדחת הנילוס המערבי

משרד הבריאות מדווח על נפטר שני בישראל ממחלת קדחת הנילוס המערבי שהתפרצה לאחרונה במדינה, והדביקה לפחות 68 בני אדם; מהם 14 שמצבם מוגדר קשה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

קדחת הנילוס המערבי ממשיכה לאיים על מערכת הבריאות בישראל. נכון להיום (חמישי) דווחו למשרד הבריאות 68 מקרים. מתוכם ידוע על 14 מקרים עם תסמינים קשים ו-2 נפטרים, ביניהם גבר בן 85 עם מחלת רקע.

במשרד הבריאות הדגישו כי רוב החולים הקשים הם קשישים עם מחלות רקע שהקדחת רק התווספה אליהם.

עוד צוין כי גם באירופה מדווחים על מקרים רבים, בהן מדינות כמו איטליה עם 123 מקרים מתוכם 3 נפטרים, יון עם 75 מקרים מתוכם 4 נפטרים וסרביה עם 126 מקרים ו-11 נפטרים.

מחלת קדחת מערב הנילוס (West Nile Fever) נגרמת בשל נגיף קדחת מערב הנילוס, השוכן בטבע בציפורים. יתושים העוקצים ציפורים נגועות עלולים להעביר את המחלה לבני אדם. בישראל מדווחים מידי שנה כ-70 חולים, רובם בעשור הרביעי ומעלה לחייהם שמערכת החיסון שלהם מעט חלשה יותר.

לרוב מדובר במחלה קלה, אך היא עלולה לגרום במקרים מסוימים גם לתחלואה קשה ולתמותה. לרוב ההדבקה חולפת ללא תסמינים. בחלק מהמקרים מופיעה מחלה דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. סימניה כוללים חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעתים בחילות ושלשולים.

בכ-1% מהמקרים המחלה הופכת קשה, עם סימנים נוירולוגיים המתאימים לדלקת קרום המוח, דלקת מוח חדה או שיתוק רפה חד. תקופת הדגירה היא לרוב 7 עד 14 ימים, ובמקרים יוצאי דופן שלושה עד 21 ימים. המחלה אינה עוברת מאדם לאדם ובעצם אינה מדבקת.

מאחר שלא קיים טיפול נגד המחלה, דרך ההתמודדות היחידה היא במניעת עקיצת יתושים באמצעות שימוש בתכשירים דוחי יתושים, רשתות לחלונות ולבוש מתאים.

הרופאים מונים את סימני האזהרה הדורשים פניה למיון בחשד למחלה לאחר עקיצת היתוש:

  1. חום ממושך מעל שבוע ימים
  2. הקאות מרובות בכל ניסיון שתייה
  3. אי מתן שתן מעל 10 שעות
  4. נשימות מהירות (מעל 20 בדקה במבוגר, מעל 40 בדקה בילד)
  5. ירידה במצב ההכרה
  6. כאבי ראש חריגים או מעירים מהשינה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר