צפו במתקפה

דגל התורה ו'עץ' בחזית אחת נגד חנוך זייברט

המלחמה על ההקצאות בבני ברק: חילוקי דעות בין דגל התורה לאגודת ישראל הובילו לראשונה למאבק ביניהם, תוך הצגת עמדה אחידה, מפתיעה, בתוך הנציגות הליטאית. צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דברי סגן ראש העיר רובינשטיין נגד התנהלות זייברט (באדיבות המצלם)

מלחמת ההקצאות בבני ברק: בישיבת מועצת העיר שהתכנסה הערב (חמישי), ביקש ראש העיר חנוך זייברט לבטל הקצאת קרקע שכבר ניתנה לקהילת 'חניכי הישיבות הספרדים' בראשות הגאון רבי בצלאל פנחסי, מבכירי רבני דגל התורה הספרדים, זאת לאחר חילוקי דעות פנימיים בחלוקת השטח.

מולו ניצבו נציגי דגל התורה ו'עץ', ששיתפו פעולה באופן נדיר, התנגדו לביטול ההקצאה ואף הפצירו בנציגי ש"ס במועצה להצטרף לעמדתם הלעומתית לראש העיר היוצא זייברט, בפרט כשמדובר בקהילה ספרדית.

אלא שבש"ס סירבו, והצביעו יחד עם זייברט בעד לקיחת ההקצאה מהקהילה, בחזרה לעירייה. רק חבר המועצה גדליהו בן שמעון סירב להצביע בעד הצעת זייברט, ויצא בעת ההצבעה.

אלי דדון עם זייברט (צילום ארכיוון: יעקב כהן)

גורם בעירייה אומר ל'כיכר השבת': "חבר המועצה אלי דדון מש"ס לא הצביע עם דגל וש"ס, כי הוא לא דואג לאינטרס של הספרדים בעיר, אלא רק של עצמו, והוא רוצה לעשות 'קומבינות' עם זייברט על הקצאות ושטחים בעיר, אפילו במחיר של לקיחת הקצאה שכבר ניתנה לקהילה ספרדית".

יצוין, כי נציגי עץ ('הפלג') שהצביעו נגד הצעת ראש העיר ובעד קהילה המזוהה עם דגל התורה, עשו זאת כמובן לא בשל חיבתם לישיבה זו, אלא בשל הקצאה אותה הם מבקשים לקבל באותו המתחם בדיוק עבור 'חניכי הישיבות' בראשות הגר"מ גרוס.

מלאכי מ'עץ' ורובינשטיין מ'דגל' (צילום: דוד זר / כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר