ביקורת על המשטרה

הצעיר החרדי שהותקף בידי השוטר שוחרר בביהמ"ש לביתו

בית המשפט הביע ביקורת על מעצרו של הצעיר החרדי שתועד כשהוא נעצר בידי שוטר, מוכה על ידו ואף מרוסס בגז פלפל, כל זאת אל מול אשתו וילדיו המבועתים. הצעיר שוחרר ללא תנאים (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

שופטת בית משפט השלום בירושלים ג'ויה שפירא הטיחה ביקורת קשה במשטרה בגין מעצרו של הצעיר החרדי מהאירוע המוסרט אמש. היא שחררה את הצעיר ללא כל ערבות.

המשטרה טענה, כי הצעיר הפריע לשוטרים במילוי תפקידו וביקשה להטיל עליו מעצר בית לחמישה ימים והפקדה כספית, אלא שעורך דינו איתמר בן גביר הציג לבית המשפט סרטון בו מתועד האירוע וטען, כי דווקא השוטר הוא זה שצריך לעוצרו במעצר בית.

עורך הדין טען, כי לא הייתה שום עילה למעצרו וכי המדובר בבקשת סרק. השופטת קבעה כי "התקשתי להבין מדוע מלכתחילה הצעיר הובא לבית המשפט"

במהלך הדיון הציג עו"ד איתמר בן גביר בפני השופטת את הכותרת הראשית ב"כיכר השבת", שעסקה במקרה וביטאה בצורה ברורה את שהתרחש.

באשר לתנאי ההגבלה שביקשה המשטרה קבעה כי: צפיתי בסרטון ואכן החשוד נראה מתנגד לעיכוב, אך לא נראה נוקט באלימות כלפי השוטר ודאי לא אלימות המצדיקה שימוש בגז מדמיע.לא ברורה לי עילת המעצר ולא מצאתי שקיימת הצדקה למעצר בית" השופטת שחררה את החשוד ללא ערבות.

כזכור, בתיעוד שהופץ ברשת נראה שוטר תנועה שרכב על אופנוע כשהוא עוצר באלימות נהג חרדי, שעל פי החשד נהג ברכב כשילדיו אינם חגורים כנדרש. הנהג הוצא מרכבו על ידי השוטר שנראה בסרטון כשהוא מכאיב לו ואף מרסס על פניו גז פלפל.

עו"ד איתמר בן גביר

עו"ד איתמר בן גביר שייצג את החשוד אמר לאחר השחרור, "עולם הפוך ראינו. במדינה מתוקנת מי שהיה צריך להיות מובא היום לבימ"ש הוא השוטר שהתעלל בצעיר החרדי לעיני רעייתו וילדיו הקטנים שעד עכשיו ממררים בבכי. המדובר בצעיר שאיבד את אביו ואחיו בפיגוע טרור והשוטר התנהל בצורה חסרת לב ורגש ובניגוד לחוק ותוך שכרון כוח. השלב הבא הוא תביעה אזרחית. יידע כל שוטר שמתעלל באזרח שיש דין ויש דיין והוא עתיד למצוא עצמו על ספסל הנאשמים והנתבעים".

משטרת ישראל נמסר בתגובה לאחר פרסום המקרה: "לצערנו, הסרטון בכתבה הנו חלקי ומציג את האירוע באופן שחוטא לאמת ולנסיבות המקרה כפי שאירעו. מדובר באדם שנהג ברכבו הפרטי תוך שהוא מסכן ממשית את חיי משפחתו בכך שילדיו הפעוטים (בן שנה ובן שלוש) ישבו במושב האחורי כשהם ללא חגורת בטיחות וללא כיסאות הגבהה.

השוטר ביקש מהנהג לעצור בצד הדרך על מנת למנוע המשך נסיעתו וסיכון בני משפחתו אך הנהג בחר שלא לציית להוראותיו של השוטר והמשיך בנסיעתו. כעבור זמן מה עצר הנהג והחל לגדף ולתקוף את השוטר כל זאת תוך שהוא מסרב להזדהות.

לבסוף, השוטר הודיע לו שהוא מעוכב אך החשוד המשיך בסירובו לשתף פעולה תוך שהוא מנסה להימלט מהמקום. השוטר נאלץ להשתמש בכוח סביר על מנת לעצור את החשוד ולהביאו לחקירה.

משטרת ישראל תמשיך לפעול למען ביטחונו ושלומו של הציבור בכל מקום ובכל עת, לבטח במקום בו נשקפת סכנה לחיי אדם ונדרשת בה אכיפה מחמירה ובלתי מתפשרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר