"סחטנות זולה"

טראמפ מקצץ כ-200 מיליון דולר לפלסטינים

ממשלו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מטיל פצצה על ראשם של הפלסטינים, כשבהודעה רשמית הוא מפרסם את ההחלטה לקצץ יותר מ-200 מיליון דולר מכספי הסיוע לרשות (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ (צילום: shutterstock)

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה בסוף השבוע האחרון לקונגרס, בית הנבחרים בארה"ב, כי ממשל טראמפ החליט לקצץ יותר מ-200 מיליון דולר מכספי הסיוע לרשות הפלסטינית.

בהודעה הוסבר, כי התקציב יועבר מעתה והלאה רק לנושאים בעלי עדיפות גבוהה יותר, "בהתאם לאינטרסים הלאומיים של ארה"ב ומשלם המסים האמריקני", לאחר בחינה מחודשת של היקף הסיוע.

"בהוראת הנשיא טראמפ, ערכנו בחינה מחדש של הסיוע האמריקני לפלסטינים בגדה המערבית ובעזה", נמסר בהודעת מחלקת המדינה, "כדי לוודא שהשימוש בכספים נעשה בהתאם לאינטרס הלאומי של ארצות הברית ושל משלם המסים האמריקני".

"הממשל לוקח בחשבון את האתגרים שהקהילה הבינלאומית מתמודדת עמם במסגרת הסיוע לפלסטינים בשל שליטתו של חמאס ברצועת עזה – המסכן את התושבים ומדרדר את המצב ההומניטרי והכלכלי הרע ממילא" .

צעד דרמטי זה בא ברקע כוונתו המוצהרת של הממשל האמריקני להציג את "תוכנית המאה" של הנשיא דונלד טראמפ להסכם בין הפלסטינים לבין ישראל, והוא מצטרף לקיצוץ עליו החליטה ארה"ב בתחילת השנה, של כ-60 מיליון דולר מכספי הסיוע לפלסטינים.

בתגובה להחלטה זו אמרה חברת הוועד הפועל של אש"ף חנאן עשראווי, כי "זו סחטנות זולה. זכויות העם הפלסטיני אינן למכירה". השגריר הפלסטיני בוושינגטון הוסיף: "טראמפ מבטל מחויבות אמריקנית ארוכת שנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר