חב"דניקים, זה "תשרי אצל הרבי" או צילומי חתונה?

זוגות חב"דיים רבים מצטלמים על רקע בניין 770 בכפר חב"ד, אבל הצלם מאיר לביא הפך את התמונה הקלאסית לפריים יצירתי שיעשה טוב על הלב של כל חסיד חב"ד (חתונות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מה אתם רואים בתמונה? (צילום: מאיר לביא)

מאיר לביא, צלם שמתמחה בצילומי חתונות וזוגות ייחודיים, פרסם בסוף השבוע האחרון תמונה שאם תעיפו בה מבט קל, תחשבו שמדובר בעוד תמונת חתן-כלה, עם יותר מדי אנשים בפריים. יתכן שגם תתהו רגע למה הם לא חיכו שכולם יעברו, או לפחות יזיזו משם מזוודה או שתיים. אחרי הכל, תמונות חתונה אמורות להיות סביב הזוג ללא אנשים זרים שללא ספק אין ביניהם קשר קלוש.

אבל אם אתם חב"דניקים, אנחנו מהמרים שהדבר הראשון שקפץ לכם כשראיתם את התמונה זה 'תשרי' (במלעיל חסידי) והכרטיס שטרם הזמנתם כי אתם מחכים למבצעים של הרגע האחרון. לאן? לניו יורק כמובן, שם נמצא המרכז העולמי של חסידות חב"ד - 770 במילה אחת והמקום אליו טסים אלפי חסידים לחודש החגים.

הקדמה קלה לנטולי הקנייטש והסירטוק שבינינו: זוגות חב"דיים רבים מצטלמים על רקע בניין 770 בכפר חב"ד. זו תמונה קלאסית שמאוד סביר למצוא באלבומי החתונה - חתן בשחור, כלה בלבן ולבנים אדומות.

כאמור, חודש החגים מתקרב וכבר בחודש אלול מתחילים לזרום חסידים לניו יורק, והמראה הקבוע של 770 (המקורי, לא זה שבכפר חב"ד) זה המוני אנשים שמציפים את חזית הבניין עמוסים בתיקים ומזוודות.

ולביא החליט להפוך את התמונה הקלאסית לפריים יצירתי וגם אם החתן והכלה נמצאים כרגע במזרח (ישראל), יהיה ברור לחלוטין היכן נמצא לבם: במערב (ניו יורק, כן?). כי אין כמו חופה בסמוך לחדרו של הרבי מליובאוויטש.

התוצאה: חתן וכלה עם זוג מזוודות צחורות, ברקע בחורים גוררים את הפעקאלך שלהם, וכולם בפוזה של "הרגע נחתנו מטיסה".

מאיפה כל הבחורים והמזוודות? הם באו איתן לחתונה? הפריים הזה תוכנן מראש?

"הבחורים הם תלמידים שהיו בדרך מהישיבה לשבת בבית ועצרו ב-770 להתוועדות. הגענו לצלם שם את החתן והכלה ועלה לי רעיון להפוך את זה לתמונת 770 אותנטית. פניתי לבחורים ושאלתי אותם אם הם רוצים לעזור לי לעשות תמונה מגניבה, ואת אלה שהסכימו העמדתי בתנוחה של הליכה. להעמיד אותם לקח לנו רבע שעה לפחות. ברגע שהם היו מוכנים, הבאתי את הזוג - ובום! תמונה".

"מאחורי הקלעים" של צילום התמונה

שאפו לזוג על הזרימה.

"את מתכוונת 'הוזרמו'" הוא צוחק.

שיטוט קל בעמוד האינסטגרם של לביא (22), חב"דניק בעצמו, מגלה שזו לא תמונת החתונה הראשונה שלו שמרגישה כמו סיפור שלם. למעשה, נראה שזה המוטו שלו.

מאיר לביא

"לא קל לייצר תמונות חדשות במגזר החרדי והדתי" אומר לביא. "חתונה זה לא יום צילום רגיל, זה יום קדוש, ואני משתמש בתמונות כדי להעביר את הרגש של הקדושה שיש ביום הזה לאלבום של הזוג. אני מאוד משתדל לא לחזור על אותו מקום ולהמציא פריימים חדשים והיצירתיות שופעת. לפני החתונה אני עושה שיחה עם כל כלה, להבין מה היא אוהבת, מה חשוב לה ביום של החתונה. אנחנו חושבים על רעיונות וקונספט שיתאימו לשיגעונות של כל זוג. הזוגות שלנו הם כאלה שמבינים מהו יום החתונה ואיך הם רוצים שסיפור החתונה שלהם יראה. הם לא בוחרים אותי רק כדי לעשות וי על צלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר