ארה"ב

"זה לא כזה דבר משוגע לחלק כרטיסי 'שומרים' ברחובות"

לאחר קמפיין מימון שפרסמה אגודת 'השומרים' הנלחמת באינטרנט, היא מנסה לשכנע את תושבי וויליאמסבורג ובורו פארק להתנדב בחלוקת הכרטיסים השנויים במחלוקת (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
כרטיסי 'שומרים' (צילום: באדיבות המצלם)

אגודת 'השומרים', המנפיקה את הכרטיסים השנויים במחלוקת נגד האינטרנט והסמארטפונים, פרסמה בקשה מכלל הציבור לסייע בידה ולחלק את הכרטיסים ברחובות.

מהקלטת קו טלפון שהגיע לידי 'כיכר השבת', נשמע אחד מנציגי האגודה מבקש באידיש מתושבי וויליאמסבורג ובורו פארק, להתנדב בחלוקת הכרטיסים, הידועים בקו הלעגני שהם מציגים כלפי משתמשי האינטרנט החרדים.

בתחילת ההקלטה מספר הנציג על מאות קופסאות מלאות ב'שומרים קארטלעך' - כרטיסי שומרים, שהגיעו למשרדים וממתינים לחלוקה. יצויין כי האגודה פתחה בשבוע שעבר בקמפיין בן 4 ימים לגיוס בשיטת המאצ'ינג, גיוס שלפי פרסומיה הכניס לקופה 50,000 דולרים.

המודעה המבשרת על הצלחת הקמפיין (צילום: באדיבות המצלם)

לדבריו של הנציג בהקלטה שקיבלו תושבים, "בוויליאמסבורג יש רפיון בחלוקת הכרטיסים. זה נראה כאילו יש בושה - בושה כתוצאה מגאווה - אצל אברכי השכונה, לעמוד ברבים ולחלק את הכרטיסים. ברוך ה' נכנסו תרומות רבות, אבל בתחום של החלוקה יש קשיים".

"כל אחד צריך לעשות חשבון נפש מה הוא יעשה לכבוד שמיים, 'האדם לא נברא אלא לשמש את קונו'", הטיף הנציג שהוסיף כי "זה אמנם קשה, אבל לא כל כך נורא כמו שחושבים. זה לא כזה דבר משוגע לחלק כרטיסי 'שומרים'. אנחנו אנשים נורמלים, ולא עושים דברים משוגעים כמו לירות באחרים".

עימות בבורו פארק בגלל הכרטיסים (צילום: באדיבות המצלם)

הנציג המשיך ונשא דברי מוסר בעניין 'אלול', והבטיח כי "מי שיחלק את הכרטיסים לא יאבד את פרנסתו או יתקשה בשידוכים. זה לא יזיק".

יוזכר כי הכרטיסים, שנפוצים גם בארץ בחלק מן הקהילות, גררו גינויים מחלק מן הרבנים, בשל העובדה שמופיעים בהם מסרים נגד מחזיקי סמארטפונים - גם אם הם הורים או מורים.

לפני כשנה וחצי אמר בנו של האדמו"ר מסאטמר, ר' מנחם מנדל טייטלבוים, כי "צריך לדעת שאין דבר כזה להוציא מסרים חינוכיים לילדים ללא פיקוח תורני. צריך על כל כרטיס ועל כל מסר חריף שכזה היתר מיוחד מרב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר