אחרי שבוע ברחובות

הילדים: "ברקת חטף לנו את החיידר" • צפו

מאות ילדי ת"ת אמונת ציון בירושלים, קיימו את יום הלימודים ברחבת עיריית ירושלים, כחלק ממאבקם בעירייה שהוציאה אותם מהמבנה הקודם • כמה ילדים צולמו בתום חינני, כועסים על ברקת (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
טענותיהם של הילדים התמימים (באדיבות המצלם)

260 ילדי תלמוד תורה 'אמונת ציון' בירושלים, פתחו הבוקר (שני) את יום הלימודים ברחבת עיריית ירושלים - 'כיכר ספרא', זאת כחלק ממאבקם בעירייה שהוציאה אותם מהמבנה הקודם, כך שהם נותרו ללא מקום לימודים מסודר.

התלמידים התחלקו ל"כיתות", שהתפזרו ברחבי הכיכר, מול העירייה, כאשר ה'מלמדים' מתחילים ללמד את התלמידים, כביכול הם בכיתתם.

בהנהלת החיידר הסבירו את הצעד החריג, בחוסר ברירה. "אנחנו כבר שבוע ימים ללא מבנה וללא פתרון, התלמידים צריכים ללמוד, וזה הפתרון שמצאנו".

אחד מילדי הת"ת תועד היום, כחלק מהמאבק התקשורתי בעירייה, כשהוא אומר: "אין לנו חיידר. ניר ברקת הזה חטף לנו את החיידר, לא יודע למה. הוא הבטיח שיביא לנו חיידר אחר, ולא קיים. היום אנחנו פה, מחר נלך אולי למקום אחר...".

הילדים לומדים בבית הכנסת שבבנין העירייה

כזכור, לפני כשבוע פונה הת"ת מבניין מכללת אורט ברחוב הנביאים, אותו שכרה ההנהלה בשנים האחרונות. למרות הפניות לעירייה וההפגנות התכופות בכיכר ספרא, עד כה לא נמצא פתרון לילדים.

מרבית המשפחות השולחות את ילדיהן לתלמוד תורה משתייכות לקהילת 'נחלי נצח' של הרב שמואל שטרן, שמנהיג קהילה של חסידי ברסלב וחוזרים בתשובה במאה שערים.

לדברי וועד ההורים, העובדה כי המשפחות חוזרות בתשובה, עומדת בעוכריהן: "אם לא היינו ספרדים חוזרים בתשובה, היו מתייחסים אלינו אחרת".

מחוץ לבנין העירייה, ובתוכו. לומדים

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת', עם פרוץ הפרשה: "על הפניה בנוגע ל'אמונת ציון' להיות מופנית לרשת אורט ולראשי המוסד עצמו. מדובר במוסד חינוכי ששכר עד היום נכס באופן עצמאי מרשת אורט ולא ביקש עבור כך את עצת או רשות העירייה לשכירות מבנה כזה או אחר. תלמוד התורה, לפי מיטב ידיעתנו, מודע במשך תקופה ארוכה לכך שעליו לשכור מבנה חלופי. צר לנו שרשת אורט מפנה את תלמוד התורה, אך הוא גורם פרטי".

"כדי לסייע לתלמוד תורה זה, העירייה פנתה לאורט להארכת השכירות, למרות שאיננה צד בעניין ונענתה בשלילה. העירייה ממשיכה לפעול למציאת פתרון לטובת התלמידים, אך ברור שאפשרויותיה מוגבלות בשל המצב המורכב שנוצר".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר