צפו בתיעוד

מחאה בכיכר ספרא: "זרקו אותנו כי אנחנו חוזרים בתשובה"

ילדי תלמוד תורה 'אמונת ציון' ומוריהם מחו היום בכיכר ספרא על פינויים מבניין התלמוד תורה על ידי רשת 'אורט' וטענו כי הם מופלים לרעה רק בשל היותם חוזרים בתשובה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שבוע בלבד לאחר פתיחת שנת הלימודים בת"תים, וילדי תלמוד תורה 'אמונת ציון', של רשת מעין החינוך התורני נמצאים ברחוב ללא מבנה. הבוקר (שני) הגיעו הילדים לרחבת כיכר ספרא, לעצרת מחאה מול עיריית ירושלים. הילדים קראו במקום את פרקי התהילים של תיקון הכללי ובסיום פצחו בריקודים.

"אם לא ימצא פתרון, נגיע לכאן כל יום ונפעיל את התלמוד תורה מכאן", אמר הרב אלחנן רייזמן, המנהל הרוחני של הת"ת.

בוועד ההורים טוענים בפני "כיכר השבת", כי ההתנכלות למבנה מגיעה בשל היותם חוזרים בתשובה. ''אם לא היינו חוזרים בתשובה, היו מתייחסים אלינו אחרת".

הרב מרדכי שטרן, מנכ"ל המוסד, סיפר כי אמש נאלצו לעזוב את מבנה הת"ת ברחוב הנביאים, אחרי שרשת 'אורט' סירבה להאריך את השכירות עם הת"ת.

לדבריו, ''הסיבה לכך כעס באורט על העירייה, שפינתה מבנה של אורט מרמות. הם התנקמו בעירייה דרכנו''.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "על הפניה בנוגע ל"אמונת ציון" להיות מופנית לרשת אורט ולראשי המוסד עצמו. מדובר במוסד חינוכי ששכר עד היום נכס באופן עצמאי מרשת אורט ולא ביקש עבור כך את עצת או רשות העירייה לשכירות מבנה כזה או אחר. תלמוד התורה, לפי מיטב ידיעתנו, מודע במשך תקופה ארוכה לכך שעליו לשכור מבנה חלופי. צר לנו שרשת אורט מפנה את תלמוד התורה, אך הוא גורם פרטי".

"כדי לסייע לתלמוד תורה זה, העירייה פנתה לאורט להארכת השכירות, למרות שאיננה צד בעניין ונענתה בשלילה. העירייה ממשיכה לפעול למציאת פתרון לטובת התלמידים, אך ברור שאפשרויותיה מוגבלות בשל המצב המורכב שנוצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר