פרסום ראשון

חברי ה'מועצת' איימו בחרם אם הרב שטרן לא יודח מתפקיד המזכיר

נציגו של האדמו"ר מויז'ניץ המשמש כמזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, יודח לטובת המזכיר הקודם, שנמנה עד כה על חסידות ויז'ניץ-מרכז, והגיע היום לקבל את מרות האח (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האחים האדמו"רים מויז'ניץ (צילום ארכיון: יהושע פרוכטר)

פרסום ראשון: דרמה במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל - לאחר חילוקי דעות חריפים שהגיעו עד כדי איומים בהחרמת ישיבות, ובעקבות ביקורת שנמתחה על מזכיר מועצת גדולי התורה הרב מרכי שטרן, הוחלט ב'מועצת' להדיח אותו ולמנות במקומו את מזכיר ה'מועצת' לשעבר הרב יעקב ולצר.

המועצת החסידית שינתה כידוע את פניה לבלי היכר, בחמש השנים האחרונות, כאשר צורפו לה חברים חדשים. באותה הזדמנות אף מונה לה מזכיר חדש - הרב מרדכי שטרן, מדייני חסידות ויז'ניץ, שאחד מאנשיה מחזיק באופן מסורתי בתפקיד זה.

המועצת, שהתכנסה מעת לעת בשנים האחרונות ותפקדה באופן שוטף, הביאה להכרעות משמעותיות הנוגעות בעיקר לנציגי אגודת ישראל בכנסת. אלא שבשנה האחרונה, כאשר עלו וצפו דיונים רגישים הנוגעים ל"חוק הגיוס", החל משבר בין מזכיר מועצת גדולי התורה לחלק מהאדמו"רים החברים בה.

גורמים באגודת ישראל האשימו את המזכיר הרב שטרן שדחף לקו קיצוני, לעתים אף ללא תיאום מלא עם כלל החברים והמנהיגים הרוחניים.

כינוס המועצת החסידית (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)

ל"כיכר השבת" אף נודע, כי המצב הגיע עד כדי כך שאדמו"רים בכירים החברים במועצת החסידית איימו בחרם על כינוסי המועצה, באם הרב מרדכי שטרן יישאר בתפקידו.

עוד נודע, כי מי שצפוי להתמנות לתפקיד, הרב יעקב ולצר, אמור להיכנס לתפקידו בהודעה רשמית ככל הנראה עד לראש השנה הקרוב.

ולצר, שבעבר כאמור כיהן בתפקיד נכבד זה של מזכיר ה'מועצת', היה נחשב עד כה למקורבו הבולט של האדמו"ר מויז'ניץ-מרכז. במהלך הקיץ האחרון הוא אף נסע עמו למנוחה בשווייץ.

אך לאחר שינויים דרמטיים בחסידות, החליט ככל הנראה ולצר לערוק לחצר האדמו"ר הבכור מויז'ניץ, והיום אף נרשמה סגירת מעגל בעת ביקורו אצל האדמו"ר, מה שמשלים את מעברו לחסידות ויז'ניץ הגדולה, לקראת ההכתרה הרשמית לתפקידו כמזכיר ה'מועצת', במעין הצהרה על קבלת מרותו של האדמו"ר, אחי הרבי הצעיר יותר שעד לא מזמן הוא נמנה על חסידיו.

ולצר (צילום: יהושע פרוכטר)
הרב שטרן, מאחורי רבו (צילום ארכיון: שלומי כהן, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר