הותר לפרסום

השב"כ חשף תשתית של עשרות נשות חמאס בעיר חברון

התשתית קידמה גיוס פעילים, תיאום פעילות במסגדים, פעילות הטפה והסתה ברשת, סיוע למשפחות אסירים ועוד • במשך השנים גייסה עשרות פעילות לארגון החמאס (ביטחון)

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי חשף בשבועות האחרונים, בסיוע צה"ל ומשטרת ישראל, תשתית טרור נרחבת של חמאס הממוקמת בחברון.

לפי הודעה רשמית שפרסם אגף התקשורת של השב"כ, התשתית כללה, בין השאר, מספר נשים שפעלו מול החמאס בחו"ל וברצועת עזה, תוך העברה חשאית של הנחיות, העברת כספים למימון טרור ותיאום פעילות מול מפקדות חמאס.

בחברון פעלה התשתית הסודית לגיוס פעילים לשורות הארגון, תיאום פעילות במסגדים, הטפה והסתה ברשת, סיוע למשפחות אסירים פלסטיניים ועוד. כמו כן, ניסתה התשתית להשתלט על הפעילות המונציפלית בעיר, ולנהל את פעילותם של מוסדות צדקה בעיר חברון.

על פי ההודעה, בראש התשתית עמדו נזאר שחאדה ופראס אבו שרח - פעילי חמאס בכירים ומוכרים, שריצו מספר תקופות מאסר על פעילותם בחמאס. שחאדה ואבו שרח עשו שימוש במספר נשים שהקימו ועדה מרכזית, כדי לשמש זרוע הביצוע של המפקדה.

נשים בחברון, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

"בראש הועדה עמדה דינא כרמי, אשתו של נשאאת כרמי - מפגע שביצע פיגוע רצח 2010 בו נרצחו ארבעה אזרחים, ונהרג בחילופי אש עם כוחותינו", דיווח השב"כ.

בימים האחרונים, הוגשו בבית המשפט הצבאי ביהודה, כתבי אישום חמורים נגד חלק מחברי התשתית. בין הנאשמות: פראס אבו שרח, דינא כרמי ומספר פעילות נוספות שפעלו בתשתית. כתבי האישום מתמקדים בין היתר בעבירות של חברות ונשיאת משרה בהתאחדות בלתי מותרת.

לפי השב"כ, "חשיפת התשתית מוכיחה פעם נוספת, כי מפקדות החמאס ברצועת עזה ובחו"ל פועלות להכוונת פעילות חמאס באיו"ש, בכל אמצעי העומד לרשותם, לרבות תוך שימוש בנשים".

"גורמים אלה פועלים כל העת לליבוי פעילות החמאס באיו"ש, ולשם כך מגייסים שליחים הנעים על הציר בין איו"ש ובין חו"ל, לצורך העברת כספי טרור ומסרים לפעילים בשטח", הזהיר השב"כ עם חשיפת התשתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר