חשיפת 'כיכר השבת'

גדולי ישראל הורו: 'דגל התורה' תיפרד מ'אגודה' בירושלים

הגר"ד כהן והגר"ב סולובייצ'יק עלו למעונם של גדולי ישראל מרן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין וקיבלו את אישורם להתמודד ברשימה עצמאית בירושלים • האם 'אגודה' ו'הפלג' יתאחדו? (חדשות)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
נציגי ש"ס ו'דגל' בעיריית ירושלים. ארכיון (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": רבני 'דגל התורה' בירושלים, הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, הגיעו בשעות הצהריים (שלישי) לבתיהם של גדולי ישראל מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיב הגאון רבי גרשון אדלשטיין, לדון בריצה נפרדת של 'דגל התורה' בירושלים.

ממידע שהגיע לידי "כיכר השבת" עולה כי גדולי ישראל אישרו לנציגים בירושלים להיפרד מ'אגודת ישראל' בבחירות למועצת העיר ולהתמודד ברשימה עצמאית.

כזכור, בישיבת רבני ונציגי 'דגל התורה' שנערכה בשבוע שעבר, התקבלה ההחלטה להתמודד בנפרד - בכפוף לאישור מגדולי ישראל, זאת בשל חוסר שוויוניות בנציגות ברשימת 'יהדות התורה' במועצת העיר.

ל"כיכר השבת" נודע כי בכירים ב'אגודת ישראל' הציעו ל'דגל התורה' להמשיך באחדות ולקבל בתמורה מספר נציגים שווה במועצה, זאת בכפוף לתמיכת 'דגל התורה' במועמדותו של יוסי דייטש לראשות העיר, אך ב'דגל התורה' סירבו להצעה.

בכיר בתנועה אומר ל"כיכר השבת" כי "שוויון אמיתי יהיה רק כאשר נקבל חמישה נציגים מול שלושה, לאחר שקופחנו בעשור האחרון".

גורמים ב"דגל התורה" אומרים כי הם בטוחים שיעברו את סף החמישה מנדטים בריצה עצמאית, וזאת הם אומרים, בהסתמך על נתונים של מוסדות החינוך בירושלים.

בעקבות החלטת 'דגל התורה', צפויים ב'אגודת ישראל' לנהל שיחות בין החסידויות על סדר המקומות ברשימה, זאת לאחר שבחסידות ויז'ניץ ידרשו את המקום הרביעי עבורם כאשר על המקום מתמקח גם נציג חב"ד ברשימה.

יצוין כי בעיריית ירושלים מדברים על אפשרות בה 'אגודת ישראל' כנקמה תרוץ יחד עם 'הפלג הירושלמי' ואפילו עם מפלגתו של אלי ישי, אך עם זאת לא ברור האם המהלך יבשיל ויוביל לשיחות אמיתיות בין הצדדים, מה שיגרום לאפשרות בה ש"ס תרוץ ברשימה אחת עם 'דגל התורה'.

מנגד, יש השוללים את האפשרות הזו בטענה כי כל אחד יבקש למקסם את כוחו והדבר אפשרי רק בריצה נפרדת של כל מפלגה, מה גם שבעיני 'הפלג' יוסי דייטש או סדין אדום כך שקשה לראות אותם רצים במשותף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר