'דגל' VS שלו"א

פרוש לגפני: בוא לבוררות או שישראל פרוש יתמודד באלעד

פרוש שיגר מכתב לגפני בו דורש לקיים בוררות בין המפלגות על ההסכם ביניהם, תוך איום כי במידה ולא תיערך בוררות - ישראל פרוש יתמודד באלעד. במכתב: חשיפת עמדת הדיין הגר"י סילמן (חרדים)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
פרוש וגפני (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

יו"ר 'שלומי אמונים', סגן השר מאיר פרוש, שיגר הערב (שלישי) מכתב תגובה ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, בו הוא מפרט את כל השתלשלות בקרב בין המפלגות בערים אלעד ובית שמש, ודורש הליכה לבוררות, תוך שהוא מודיע כי באם לא תיערך בוררות, הרי שבנו ישראל פרוש יתמודד מטעם 'שלומי אמונים' לראשות העיר אלעד.

הבוקר נחשף ב"כיכר השבת" כי חברי הכנסת של 'דגל התורה' הודיעו לפרוש שיסכימו ללכת לבוררות, תוך שהם מבהירים כי בכוונתם לקיים את ההסכם.

לדברי פרוש, מזה שלושה חודשים הוא מבקש מגפני לקיים דיון בפני בוררים אך "גפני מתעלם מכך עד כה". במכתב הוא מציין: "דרישתנו לבוררות מיידית נובעת מכך שההסכם שנחתם בז' תשרי תשע"ד שובש כבר בכמה נקודות מהותיות. נבקש לפרט את הטענות בפני הבוררים כדרכם של יראי ה'".

פרוש, חושף במכתב את ההחלטה אליה הגיע - לדבריו - הדיין הגר"י סילמן, שמונה על ידי 'דגל התורה' לבחון את צרכי הקהילה באלעד. לדבריו, "הגר"י סילמן הגיע להחלטה שלטובת תושבי אלעד ישראל פרוש צריך להישאר ראש עיר, בתנאים מסוימים שסוכמו ואושרו על ידי שלומי אמונים, וזה מבלי לעסוק בטענות להפרת ההסכם מצד דגל התורה בבית שמש".

פרוש מציין במכתבו כי לפני כעשרה ימים דובר איתם - על דעת יענקי קנייבסקי - על הסכם ברוח הדברים שנחתם בשנת תשע"ד בתוספת תיקונים רלוונטים, בהם התחייבות של גפני כיו"ר 'דגל' וגורמים נוספים בבית שמש - בפני בית דין - שמלבד התפקיד הבכיר שיקבלו בקדנציה הקרובה, הרי שבשנת תשפ"ד 'דגל' תתמוך בניג 'דגל' לראשות העיר בית שמש. לטענת פרוש, הסיכום אושר בפגישה שנערכה עם יענקי קנייבסקי בט' באלול, ודובר שיש כמה תוספות ללבן.

לדבריו: "קיבלתי שלוש תשובות מדגל התורה, פעם מגאון-ת"ח חשוב, פעם מיעקב גוטרמן וכעת ממך. כל תשובה שונה מחברתה. הדבר הנכון ביותר זה הליכה לבוררות".

לסיום מציין פרוש: "הציעו לנו בחורף הצעות בבית שמש והתעכבנו, כי חיכינו לדגל התורה. הציעו לנו בקיץ הצעות באלעד והתעכבנו, כי חיכינו לדגל התורה. היות ואנחנו למודי סבל מהסכמים כתובים וסיכומים ברורים שלא קויימו איתנו, אנו מבקשים שוב ושוב לקיים דיון מיידי בבוררות".

בכיר ב"דגל התורה", מגיב בשיחה עם "כיכר השבת" למכתב ואומר כי "תמוה שדווקא לאחר הסכמת 'דגל התורה' להגיע לבוררות בבית הדין, בחרו ב'שלומי אמונים' לצאת למתקפה ולהציג את 'דגל התורה' כמי שאינה מוכנה להתדיין בבית דין".

"מהמכתב של סגן השר פרוש", תוקף הבכיר, "משמע כי נפלה הכרעה אצל הדיין הגאון רבי יהודה סילמן לפיה ראש העיר ישראל פרוש צריך להישאר לטובת התושבים בכפוף לתנאים מסוימים". לדבריו, "הגר"י סילמן לא קיבל הכרעה בעניין, ובסופו של המשא ומתן נטה לתמוך בדעת בית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי להריץ מועמד עצמאי באלעד".

ב'שלומי אמונים' מדגישים הערב כי "הדרישה היחידה כעת היא התחייבות ברורה ש'דגל' תתמוך בקדנציה הבאה בנציג חסידי לראשות העיר בית שמש". לדבריהם, "הנושא הוסכם בשיחות שהתנהלו בשבוע האחרון, אך טרם התקבלה התחייבות רשמית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר