"דבריו מסוכנים"

הרב הראשי לבריטניה לשעבר: "קורבין - אנטישמי פוגעני"

הרב לורד יהונתן סאקס, לשעבר רבה הראשי של הממלכה המאוחדת, תקף את מנהיג האופוזיציה וסיעת ה'לייבור' ואמר שדבריו של קורבין "שפלים, לא אמינים ומסוכנים" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרב סאקס (צילום מסך מתוך פייסבוק)

הרב לורד יהונתן סאקס, לשעבר רבה הראשי של בריטניה, תקף את מנהיג האופוזיציה וסיעת ה'לייבור', ג'רמי קורבין, ואמר שדבריו "שפלים, לא אמינים ומסוכנים".

על פי דיווח ב'דיילי מייל' הבריטי, הרב סאקס הגדיר את קורבין כ'אנטישמי', ואת דבריו כ'פוגעניים ביותר מאז נאומו הידוע לשמצה של אינוק פאוול'. הכוונה לפוליטיקאי בריטי שנשא נאום גזעני נגד מהגרים לבריטניה בשנת 1968.

לדברי הרב סאקס, בראיון שהעניק ל-New Statesman, "דבריו של קורבין (לגבי פעילים ציוניים בריטיים) הם מפלגים, מלאי שנאה ומכתימה קבוצה שלמה של בריטים. נוכל לשפוט את קורבין רק לפי דבריו ומעשיו".

"הוא נתן את תמיכתו לגזענים, טרוריסטים ומפיצי שנאה, שרוצים לרצוח יהודים ולמחוק את מדינת ישראל מעל המפה", תקף הרב הראשי לשעבר, והמשיך להאשים את דברי קורבין שהם "נמוכים, לא אמינים ומסוכנים", לדבריו.

ג'רמי קורבין (צילום: שאטרסטוק)

"כעת, לא הרבה זמן אחרי השואה, ובזמן שיהודים ברחבי אירופה נרצחים בגלל יהדותם, יש לנו אנטישמי שמכהן כראש סיעת ה'לייבור' ומנהיג האופוזיציה בממלכת הוד מלכותה", האשים. "זו הסיבה לכך שיהודי בריטניה חשים כה מאויימים ממר קורבין וסובביו".

סיעת הלייבור הגיבה כי ההשוואה לאינוק פוואל היא אבסורדית ופוגענית, וכי קורבין מכוון לקבוצה מסויימת של פעילים ציוניים ולא ליהודים. דובר הסיעה הוסיף כי קורבין נחוש לטפל באנטישמיות ולשקם את יחסי הסיעה עם יהודי הממלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר