פרסום ראשון

כינוס הוועדה למינוי דיינים: שטייניץ נפגש עם הגר"ד לאו

לקראת כינוס הוועדה למינוי דיינים בשבוע הבא, נועד השר יובל שטייניץ עם הרב הראשי הגר"ד לאו. בנתיים, הוגשה עתירה לבג"ץ בבקשה לחייב את הוועדה להתכנס ולמנות 20 דיינים חדשים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
שטייניץ בלשכת נשא בית הדין, היום (צילום: באדיבות המצלם)

יו"ר הוועדה למינוי דיינים, השר יובל שטייניץ, נפגש היום בצהריים (רביעי) עם נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, לקראת כינוס הוועדה בסוף השבוע הבא.

ל"כיכר השבת" נודע כי שטייניץ נועד במשך שעה ארוכה עם הגר"ד לאו בכדי להיערך לכינוס הוועדה. בוועדה מעריכים כי לא יהיה דיחוי נוסף של הכינוס, וביום חמישי הבא הוועדה תמנה דיינים חדשים.

עם זאת, יתכן ולבסוף המפלגות לא יגיעו להבנות והוועדה לא תצליח למנות למעלה מעשרים דיינים חדשים לבתי הדין האזוריים, כנדרש. "הניסיון כעת להגיע להסכמה לפחות על 15 דיינים", התבטא בכיר בוועדה.

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית, באמצעות עו"ד אורי ישראל פז, עתרה לבג"ץ בבקשה לחייב את הוועדה להתכנס ולמנות 20 דיינים חדשים וזאת בשל החשש שברגע האחרון גורמים פוליטיים ינסו למנוע את כינוס הוועדה, ובמידה ולא יצליחו בכך ינסו למנוע מינוי דיינים בכינוס הקרוב.

בפנייה לבג"ץ מציינים העותרים כי השופט נועם סולברג קבע שהחלטת נשיא בית הדין הרבני האזורי בירושלים כי " 'אין אפשרות לקבוע דיונים בהרכב מלא עד למינויים של דיינים חדשים' - מטרידה ומדאיגה. 'עוגמת נפש ועינוי דין נגרמים למתדיינים', לפי האמור בהחלטה, והדבר מחייב לשנס מותניים".

מתוך העתירה לבג"צ

עו"ד פז ציין בעתירה כי "חובת המשיבים לכנס את הוועדה ולמינוי דיינים הינה החובה לפעול במהירות הראויה לקיום חובה ציבורית המוטלת על שכמם והיא ממושכלות היסוד של מינהל תקין. פעילות המשיבים בעצלתיים מקוממת והינה התנהלות פגומה ופסולה הראויה לביקורת שיפוטית".

לדבריו: "בנסיבות המתוארות לעיל, שעה שוועדת המינויים לא עומדת לבחור 20 דיינים חדשים החסרים במערכת ככל שזו ספק אם תתכנס ביום 6.9.2018 וזאת בשל שיקולים פוליטיים פסולים, מתבקש בית המשפט הנכבד להוציא צו על תנאי באופן מיידי ולקיים דיון דחוף לפני הרכב תלתה בסמוך ולאחר מתן הצו בבקשה למתן צו מוחלט".

עו"ד יוסף ויצמן, המשנה לראש לשכת עורכי הדין שנציגתו עו"ד לאה דורפמן חברה בוועדה מסר בתגובה כי "יש לעשות הכל לכך שהועדה תתכנס במועד. לא יעלה על הדעת ששיקולים פוליטיים יגרמו לכך שמערכת בתי הדין תהיה משותקת. הציבור הרחב ניזוק מכך והמצב לא מגביר את האמון במערכת בתי הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר