הערעור התקבל

האישה נטלה כדורים והסכם הגירושין בוטל

אישה דרשה לבטל את הסכם הגירושין בטענה כי חתמה עליו כאשר הייתה תחת השפעת כדורים פסיכיאטריים. בית הדין דחה בקשתה אך בית הדין הגדול קיבל את הערעור (חדשות)

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

אישה דרשה לבטל את הסכם הגירושין שלה בטענה כי חתמה עליו כאשר הייתה תחת השפעת כדורים פסיכיאטריים. בית הדין הרבני האזורי ובית הדין הרבני הגדול דנו ארוכות בסוגיה התקדימית והחליטו לבטל את ההסכם.

מדובר בבני זוג מצפון הארץ שנישאו לפני כ-15 שנים, ונולדו להם שני ילדים. לפני 5 שנים הגיש הבעל תביעה לגירושין. לדבריו, אשתו בלעה חמישה כדורי קלונקס מתוך כוונה אובדנית ואובחנה אצלה "הפרעת הסתגלות", ומאז היא נוטלת חצי כדור פסיכיאטרי פעם ביום. בשלב מסוים, לאור חשדות נוספים של הבעל, הוא הגיש תביעצ גירושין.

בסופו של דבר הסכימו הצדדים להתגרש וחתמו על הסכם גירושין על פיו ימכור הבעל את דירת בני הזוג ומהתמורה שתתקבל הוא יפקיד סך של 200,000 שקלים על שם הילדים.

לאחרונה, תבעה האישה לבטל את הסכם הגירושין. לדבריה, בעלה הוא אדם מניפולטיבי שנהג להכותה ולהתעלל בה, עקב התנהלותו והאשמותיו של הבעל התערער מצבה הנפשי והיא מטופלת בכדורים. לדבריה, לאור מצבה הנפשי והיותה תחת השפעת הכדורים היא לא מודעות לאמור בהסכם – הן בעת חתימתו והן בעת אישורו בבית הדין, ולכן מכיוון שההסכם "לא הגיוני" ומנשל אותה מחלקה בדירה - יש לבטלו.

הבעל מצדו טען כמובן כי האישה הייתה מודעת למעשיה והבינה היטב על מה היא חותמת.

בית הדין הרבני האזורי דן ארוכות בסוגיה והחליט להשאיר את הסכם הגירושין על כנו. האישה הגישה ערעור לבית הדין הרבני הגדול, בפני הדיינים הרב אליעזר איגרא, הרב אהרון כץ והרב שלמה שפירא, ששבו ובחנו את עניין הייסוד הנפשי וחובת וידוא הבנתו על ידי בית הדין.

פסק הדין המשתרע על פני עשרות רבות של עמודים מהווה מעין מדריך משפטי והלכתי לדייני בתי הדין הרבניים וגם לשופטי בתי המשפט למשפחה כיצד עליהם לבחון ולבדוק כל הסכם – האם הוא נעשה מרצון חופשי בהתחשב בנסיבות הייחודיות של העניין ובאיזונים שהצדדים הסכימו עליהם. 'המדריך' כולל 27 נקודות והנחיות.

במקרה המסוים הנדון החליטו הדיינים לקבל את הערעור ולבטל את הסכם הגירושין בניגוד להחלטת בית הדין האזורי, וזאת לאחר שלא ברור אם אכן האישה הייתה מודעת להתחייבויותיה. הדירה עליה ויתרה האישה תחולק שווה בשווה בין הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר