חודשיים לבחירות

ליאון: "גם אם אגודת ישראל תתמוך באלקין, אני אנצח בירושלים"

לא חושש מזאב אלקין, בטוח שהציבור החרדי יתמוך בו, מעריך שינצח גם ללא תמיכת 'אגודת ישראל' ומצהיר שלא הבטיח דבר ל'דגל התורה' • המועמד לראשות העיר י-ם משה ליאון, בראיון מיוחד (מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אריאל ליבא וחיים גולדברג)

מתוך שמונה מועמדים, נראה שרק לכמה מהם יש כרגע סיכוי לנצח בבחירות בירושלים. המועמד שצבר 45% תמיכה אך הפסיד במירוץ לראשות עיריית ירושלים בבחירות 2013, משה ליאון, בטוח בריאיון ל"כיכר השבת" כי את המערכה הנוכחית הוא מנצח גם ללא "אגודת ישראל", האם סגר דיל עם דרעי ודגל התורה? מה הבשורה שלו עבור הציבור החרדי, ומבטיח: "המילה "פרישה" לא בלקסיקון שלי".

את דבריו פתח ליאון בהתייחסות ליריבו הפוליטי השר זאב אלקין: מי שיודע את התמונה האמיתית, יודע שאין פה שום החלטה של 'אגודת ישראל' ולא של דגל התורה כל אחד רוצה לתדרך כדי להראות שהוא עדיין בתמונה. תזכור מה שאני אומר לך: בחודש הקרוב אלקין יפרוש מהמירוץ, כי לא תהיה לו תמיכה מספקת".

לדבריו: "ייווצר מצב שיהיו כאן שלושה מועמדים ברקוביץ, ליאון ואלקין. אז הוא יבין שאין לו סיכוי, הוא יעדיף לפרוש כמה שיותר מה מהמרוץ על מנת להציל את עצמו בריצה לכנסת".

"הייתי מציע לו להתעסק במשרד לאיכות הסביבה", עקץ ליאון והוסיף: "התמיכה של נתניהו באלקין הייתה מאוד מינורית. סניף הליכוד לא רואה בו מועמד הליכוד. קרתה לו תקלה בדרך למירוץ, הוא חשב שהוא הולך על מסלול שכולם מקבלים אותו. אין לו אף ניסיון ניהולי".

הפסדת את הבחירות בפעם הקודמת. למה אתה צריך את ההימור המסוכן הזה?

"לפני חמש שנים היו בטוחים כולם שאני יעזוב את העיר. נשארתי בעיר עברתי עם משפחתי. החזקתי את תיק המנהלים הקהילתיים. אני מוכן היטב לתפקיד החשוב. נקראתי לתפקיד יש לי הרבה מה לתרום לטובת העיר וכלל האוכלוסייה".

אתה נקרא מועמד החרדים - דגל התורה וש"ס. אבל בפועל זה לא קורה. למה זה מתעכב?

"מדברים על מערכת שנמשכת זמן ארוך מאוד. התחלנו לפני חמישה חודשים. אני לא ציפיתי שביום שאכריז על ריצה כולם יעמדו לימני ויחליטו לתמוך בי. מדובר על תהליך שבסופו אקבל את תמיכת החרדים".

ב-2013 נתמכת ע"י דגל וש"ס. 'אגודה' לא תמכה בך. כפי הנראה כעת אגודת ישראל תלך עם השר זאב אלקין. איך תנצח את הבחירות?

"חלק מ'אגודה' כן תמכו בי. פרוש היה איתי ודייטש עבד קשה מאוד עבורי ב-2013".

נניח ויוסי דייטש יסיר את מועמדותו 'אגודה' תתמוך בך?

"אני בטוח שמכלל החרדים יהיה לי תמיכה רחבה. אני עובד יחד אתם, הייתי מנכ"ל משרד רה"מ, אני מקובל מאוד על החרדים".

גורמים בחסידויות בעלזא וגור מבהירים כי במידה ויוסי דייטש לא יתמודד הרי שהם יתמכו באלקין

"מקווה שזה לא יקרה. גם אם זה קורה עדיין אנצח את הבחרות, מדובר על שלושה מועמדים לראשות אני צריך 40 אחוז. בבחירות האחרונות שלא עשיתי כל מה שעשיתי בחמש שנים האחרונות קיבלתי 45 אחוז. אז כעת אנצח עם 40 אחוז".

סקר "החדשות" הראה כי אתה לא גורף מספיק קולות בקרב הקהל המסורתי והחילוני

"יש סקרים אחרים אותם אני מחזיק משבוע שעבר לטובתי. סקר מינה צמח ב"החדשות" זה סקר של עופר ברקוביץ לא של חברת החדשות. בסקרים שלי יש לי תמיכה רחבה בכל הקהלים והמגזרים בירושלים".

מה הבשורה שלך עבור הציבור החילוני בעיר?

"היא אותה בשורה כמו של הציבור החרדי. אני הולך לטפל בתושבים בתחום המיקרו. נמאס ונשבר מ"תדמית" והשקעה בחיצוניות של העיר, אני מסתכל על כלל התושבים אני רוצה שכל תושב יקבל את השירות האופטימלי שיכול לקבל מעיריית ירושלים".

מה אתה אומר לתושבים החרדים שמרגישים כי עושים להם דיל מעל הראש

"אנחנו חיים בעולם פוליטי, בעולם פוליטי יש תמיכה של זה בזה, וזה בזה. אך מה שקובע זה יום הבחירות, שום דיל לא יגיד לתושבים למי להצביע ומה להצביע. שאני מסתובב בעיר ובשכונות אני מקבל תמיכה רחבה בכל שכונה ושכונה. הפכתי את המנהלים הקהילתיים גם את החרדים וגם את החילונים, כולם הרגישו את מה שאני יודע לעשות בשכונות".

מה הבטחת לדגל התורה שהם מתאבדים עבורך?

"אני מסתכל לך בעיניים ואומר שלא הבטחתי כלום לאף אחד. לא סגן פה ולא סגן שם, ולא שום תיק. זה מוקדם לדבר על סגירות כל שהן. אין שום הבטחה. בסופו של דבר הכל זה על בסיס ההיכרות של מקבלי ההחלטות וחברי הכנסת שמכירים אותי".

היה ו'אגודה' לא אתך תמשיך במירוץ?

"גם בלי אגודת ישראל אני אנצח את הבחירות בעזרת ה', למרות שאני מקווה מאוד שהם יתמכו בי. המילה "פרישה" לא קיימת אצלי".

קיבלת הבטחה מ'דגל' או מש"ס לתמיכה בך?

"לא קיבלתי שום הבטחה. ישבתי עם רוב גדולי התורה, ורוב חברי הכנסת, ורוב חברי המועצה בניגוד למועמדים אחרים לא פרסמתי אך פעם על פגישה שהייתה לי עם רב. הפגישות איתי ענייניות. את העולם החרדי אני מכיר היטב אני משמש כיו"ר מעייני הישועה מקווה שזה יוסיף לבחירתי. יש הערכה רבה אליי, ואני חושב שזו הערכה אמיתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר