"מקפידים על ההלכה"

בחורים מישיבת חברון מתלוננים: "המקווה יקר לנו"

תלמידי ישיבת חברון נהגו תמיד לטבול בערבי שבתות וחגים במקווה השכונתי, בגבעת מרדכי, אך בעקבות נזק שנגרם למקום לאחרונה, המקום נסגר ואין צפי לפתיחתו מחדש (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

תלמידים בישיבת חברון התלוננו בימים האחרונים בפני המועצה הדתית בירושלים, על סגירת המקווה השכונתי בשכונת גבעת מרדכי בה שוכנת הישיבה. לדבריהם, המקווה היחיד שנותר בשכונה, יקר משמעותית מהמקווה שהיה כפוף למועצה הדתית, ושנסגר, בו טבלו עד כה.

במשך שנים נהגו תלמידי ישיבת חברון לטבול בערבי שבתות וחגים במקווה הטהרה השכונתי, אלא שלאחרונה, בעקבות נזק שנגרם לכניסה למבנה, המקום נסגר ואין צפי לפתיחתו המחודשת.

לקראת מחר (שישי), פנו כאמור בחורים מישיבת חברון אל המועצה הדתית בעיר, כדי שהענין יטופל לשביעות רצונם, אך למרות הפניות עד כה, הם טרם קיבלו מענה, ובשלב זה המקווה יישאר סגור.

תלמידים בפתח הישיבה. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לידיעה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשיחה עם "כיכר השבת", מסביר אחד מתלמידי הישיבה: "הברירה היחידה של הבחורים, המקפידים לקיים את ההלכה של טבילה בערב שבת, היא לטבול במקווה טהרה של 'מכון לב', אך שם המחיר הוא 25 שקל עבור כל כניסה - כמעט פי חמש מהמחיר במקווה השכונתי שנסגר".

המחיר לטבילה במקווה ההוא, כך מתברר, התחלק לשניים: עד השעה 14:00 (10 שקל) ומהשעה 14:00 עד כניסת שבת (20 שקל). לבני הישיבה היתה הנחה של 50 אחוז מכאן, כך שאלו שהגיעו מוקדם, שילמו חמישה שקלים בלבד, וכעת נאלצים לשלם 25 במקווה הנוכחי.

מנגד, גורם במועצה הדתית בירושלים תמה בשיחה עם "כיכר השבת" על הצגת העובדות מפי הבחורים. לדבריו, "המחיר לטבילה במקווה של המועצה הדתית ביום שישי הוא 20 שקלים, ולא חמישה שקלים כפי שהוצג".

מהמועצה הדתית לא נמסרה תגובה רשמית. כזו תגיע, היא תתפרסם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר