הקרב בירושלים

'המבשר' מציג סקר: נגד ליאון, בעד דייטש

בעוד ירושלים ממתינה לסקר של 'דגל' לראות במי תתמוך לראשות העיר, בשלומי אמונים מפרסמים הבוקר ב'המבשר' סקר שהזמינו, המלמד לטענתם כי ליאון לא צובר תמיכה (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליאון, אלקין, דייטש וברקוביץ' (צילומים: יונתן זינדל, הדס פרוש, יעקב כהן - פלאש 90 )

סוער במרוץ בירושלים: בעוד ב'דגל התורה' הבטיחו כי סקר שהזמינו יקבע במי מהמועמדים יתמכו לראשות העיר ירושלים, ב'שלומי אמונים' החליטו לאגף את המפלגה הליטאית, ולהקדים עם סקר משלהם המתפרסם הבוקר (ראשון) בעיתון 'המבשר'.

הסקר נועד להראות ל'דגל' ולש"ס כי המועמד לראשות העיר משה ליאון אינו מתרומם בקרב הציבור החילוני והמסורתי, כך שהסיכון לבחור בו יהיה גדול.

הסקר של מכון המחקר "שילוב", שנערך בקרב הציבור הלא חרדי בעיר, מתפרסם הבוקר בביטאון 'המבשר' המזוהה עם 'שלומי אמונים' וסגן השר מאיר פרוש. כתב 'המבשר' טוען כי הסקר מתפרסם לאחר שבועות ארוכים של קמפיין בחירות ומאמצים רבים בקרב הציבור הלא חרדי בעיר.

בעיתון לא מצוינים נתוני הסקר המדויקים, אלא נתונים כלליים. לאורך הכתבה כולה נראה כי בחרו מילים בקפידה, כאלו המנסים לשכנע, לשיטתם, כי כוחו של ליאון חלש בקרב המגזר החילוני והמסורתי.

במידה והבחירות היו מתקיימות היום בין המועמדים ברקוביץ, אלקין וליאון, זוכים ברקוביץ ואלקין לשיעורי תמיכה משמעותיים ודו ספרתיים, בעוד המועמד משה ליאון זוכה לשיעור חד ספרתי, נאמר ב'המבשר'.

מהסקר עולה, כך לפי הדיווח, כי גם בקרב הציבור החרד"לי והמסורתי, ליאון זוכה לתמיכה זעומה בפער מאחורי שני המועמדים האחרים מהמגזר הכללי., כך שבתרחיש של שלושה מועמדים – ברקוביץ, אלקין וליאון, בקרב הציבור המסורתי והדתי, ליאון מקבל עשרה אחוזים בלבד - שיעור תמיכה כמעט זהה לתמיכה הנמוכה לה הוא זוכה במגזר החילוני.

חיזוק לממצאי הסקר לראשות מתקבל גם מנתוני חלוקת המנדטים, על פי הסקר. מהתוצאות עולה כי בשעה שסיעת התעוררות של ברקוביץ זוכה ל־29 אחוזים מהקולות, מפלגתו של אלקין זוכה לעשרה אחוזים מהקולות.

נתונים מעניינים התגלו כאשר עורכי הסקר הציגו בפני הנשאלים במגזר הלא חרדי גם את מועמדותו של יוסי דייטש. בכל תרחיש של שני מתמודדים, זוכה דייטש לתמיכה בשיעור של בין 8 ל־11 אחוזים, כאשר כל אחוז מייצג כ-1,000 קולות, נתון המשקף למעלה מעשרת אלפי קולות למועמד החרדי בקרב המגזר הלא חרדי.

עוד עולה מהסקר שפורסם ב'המבשר' כי בתרחיש של מרוץ בין דייטש אלקין, כרבע מהמצביעים הלא חרדים לא מביעים תמיכה באיש מהמועמדים, זאת בנוסף לאותם עשרה אחוזים שיתנו את קולם למועמד החרדי. גם בתרחיש שבו מתמודד דייטש מול המועמד החילוני המוביל, עופר ברקוביץ, זוכה דייטש ל־11 אחוזים מקולות הציבור הלא־חרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר