פרסום ראשון

המתנה לבעל קורא והתוקע שסולק: חמישה חומשי תורה

הגר"א זלזניק, שסולק מבית הכנסת בו שימש בעל קורא כעשרים שנה על רקע הפילוג הליטאי, פוטר גם מתפקיד הבעל תוקע וקיבל פיצוי סמלי - חמישה חומשיי תורה • כל הפרטים בפרסום ראשון (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב זלזניק והמכתב (באדיבות המצלם)

כחודש לאחר שסולק מתפקיד ה'בעל קורא' בבית הכנסת "לומדי תורה" ברמת שלמה בירושלים, חתמו 47 מתפללים מתוך 75 מתפללי בית הכנסת, כי הם מחזקים את החלטת ועד בית הכנסת לפטר את משגיח ישיבת פוניבז' הגאון רבי אהרן זלזניק, מתפקיד הבעל קורא.

במקביל, הוחלט לפטרו גם מתפקיד ה'בעל תוקע' בראש השנה, וזאת על רקע הפילוג הליטאי.

הרב זלזניק, לדברי המתפללים, לא הביע דעתו בנושא הפילוג עד שהתברר כי נתן הסכמה שבשתיקה לפעילות כולל "אור המאיר" בבית הכנסת. הכולל, מיועד לאברכי 'הפלג הירושלמי', מה שעורר זעם אצל מתפללים רבים.

ביום שישי האחרון שיגרו ועד בית הכנסת מכתב לגר"א זלזניק במטרה לסיים את הסאגה בצורה מכובדת ולצדו תשורה נאה, סט חמישה חומשי תורה מהודר.

"לכבוד הגאון הרב אהרן זלזניק נר"ו, שלומך יסגא מאוד", כתבו חברי הוועד, "עם פרוס הימים הנוראים, רצינו להביע לפני כת"ר את רגשי תודתינו העמוקים על שנים רבות וטובות, שנשאת בעול הציבור, בקריאת התורה, בתפילות ובתקיעות שבקעו רקיעים. ישר כוח ישר כוח! וישלם לך השם על פועלך בזה ובבא".

מכתב חברי הוועד לרב זלזניק

"לדאבוננו הרב, שליחותך בשעה זו כשליח ציבור, אינה מקובלת על חלק מציבור המתפללים", מוסיפים חברי הוועד, "לאחר התייעצות עם חברים ורבנים, הגענו למסקנה שלטובת האמת והשלום, השנה נטיל את התפקידים שמילאת במסירות, בהצלחה ובהידור כה רב, על אחרים".

"בברכת כתיבה וחתימה וכל טוב סלה. מצורף בזה תשורת מה לאות הוקרה על פעלך", חתמו חברי ועד בית הכנסת.

מכתב המתפללים

ל"כיכר השבת" נודע כי לאור ההתרחשות, הגר"א זלזניק לא יגיע יותר לבית הכנסת שהיה ממייסדיו, גם הגבאי הרב אביעזר קולדצקי החליט לא לשמש גבאי ובמקומו מונו הרב גבי מונק יחד עם הרב שמואל ויסנשטרן לגבאים.

יצוין כי בפתח בית הכנסת נתלה מכתב שנחתם על ידי 47 מתוך 75 מתפללים שתומכים בהחלטת הוועד.

"אנו מתפללי בית הכנסת מביעים בזאת דעתנו כי יש צורך בהנגה ציבורית בבית הכנסת וכי לשם כך נבחר ועד ואנו מעוניינים שכל דבר בענייני בית הכנסת ייעשה על ידי הוועד", כתבו המתפללים.

המתפללים מבהירים כי "בהיות וכך הם הדברים, אנו מביעים בזאת דעתנו, כי הננו מגבים את כל החלטות הוועד, וכי כל י שאינו מקבל על עצמו להישמע להחלטות הוועד, או שיפר בצורה ישירה או עקיפה את החלטות הוועד, מאבד מכאן והלאה את הזכות להחשב כחבר בית הכנסת וכן לא יוכל לשמש בו בתפקידים ציבוריים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר