צמאה 5 בסינגל ראשון: עקיבא - הללו את ה'

סינגל ראשון מהאלבום החמישי של פרויקט 'צמאה' המצליח. השירה והעיבוד של עקיבא תורג'מן. הפקה מוזיקלית, עיבוד, תכנותים, קלידים ובס: נאור כרמי (סינגלים וקליפים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: זהר שטרית)

זו הפעם הרביעית בה נוטל הזמר והיוצר עקיבא חלק באלבומי 'צמאה', כזמר כמעבד וכמי שנמצא מאחורי הקלעים יחד עם המפיק האגדי של הפרויקט - נאור כרמי.

הפעם הוא פותח את רשימת הסינגלים עם ניגון חב"ד שלא חודש זמן רב ושמוגש כעת בביצוע ובעיבוד חדשני של כרמי. הניגון הינו ניגון שמחה והודאה ומילותיו הן מפרק קי"ז בתהילים: "הללו את ה' כל גוים, שבחוהו כל האומים. כי גבר עלינו חסדו ואמת ה' לעולם הללוי-ה".

לחן השיר שייך לניגון חב"די עתיק שהושר במקור על המילים "אשרינו מה טוב חלקנו", את החיבור בין המילים מתהילים ללחן זה, יצר אחד החסידים. הניגון זכה לעידודים מיוחדים מהרבי מלובביץ' כשיצא.

עקיבא תורג'מן, הוציא את אלבום הבכורה שלו לפני שנה ורגע לפני אלבום שני התפנה להשתתף גם בפרויקט הזה. "מהרגע הראשון בו פרויקט צמאה יצא לדרך, כשאני עוד ממש עושה את צעדיי הראשונים בעולם המוזיקלי, זכיתי להיות שותף בו. נאור כרמי היה אז המורה שלי בבית הספר מזמור, הוא הציע לי להצטרף אליו לפרויקט חדש וסודי, שנמצא בחיתוליו. לא היה לי מושג מה העוצמה והמימדים שהוא עתיד להגיע אליו. ידענו שאנחנו מתעסקים עם יהלומים ושמלאכת הליטוש והשיפוץ שלהם כך שיהיו עדכניים, היא מורכבת ודורשת עדינות רבה".

"הניגון משדר אווירה חגיגית שהתחברתי אליה מאוד והביצוע המודרני והאלקטרוני שעשינו לו, תוך שימוש באלמנטים, מתמזגים איתו נהדר. כאחד שכתב שירים ומתעסק במוזיקה, להתעסק בפרויקט חוצה דורות, עם ניגונים בני מאות שנים, זו זכות גדולה. עולם הניגון החסידי הוא צוהר לכל התורות הפנימיות והעמוקות מהבעל שם טוב, דרך חסידות חב"ד, שהזריקו נשמה ליהדות. אני מתרגש להיות חלק מהדבר הזה זו השנה החמישית", אומר עקיבא.

האלבום החמישי בסדרה יצא רק בעוד שנה, אולם בהפקת צמאה כבר מתכוננים לאירועי י"ט כסלו בבנייני האומה כמיטב המסורת עם מיטב האמנים במוזיקה היהודית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר