חברתה נעצרה - ושוחררה

חשד: 'אשה מכת השאלים, חטפה את ילדיה והזניחה אותם'

בית המשפט האריך היום את מעצרה של אם ממאה שערים, ש"הצטרפה לכת השאלים" כהגדרתו של נציג המשטרה, החשודה בעבירות של חטיפה והזנחה של ילדיה וחיתון אחת מהם בעודה קטינה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג באלול תשע"ח | 03.09.18
אילוסטרציה (צילום: Corinna Kern/Flash90)

אישה חרדית משכונת מאה שערים המשתייכת ל'נשות ה'שאלים'' ("הטליבאן"), נעצרה לאחרונה בחשד שהזניחה את אחד מילדיה, חטפה את ילדיה האחרים מה'משמורת' בה הם נתונים ופעלה לחתן אותם בעודם קטינים.

ל"כיכר השבת" נודע, כי מדובר בחקירה שמתנהלת בתחנת לב הבירה כבר מספר חודשים, בליווי אנשי הרווחה, וכי היו בפרשה זו יותר מעצורה אחת.

תחילה נעצרה אישה נוספת, משכונת גאולה הסמוכה, לאחר שהיו נגדה חשדות דומים, אך היא כבר שוחררה. עוד נודע, כי בעת מעצר אחת הנשים היו איתה ילד בן בן 8 ובחורה בת 18. גם הם עוכבו, אך שוחררו באופן מיידי.

בדיון הארכת מעצר שהתקיים היום (שני) בבית משפט השלום בירושלים, אמר נציג המשטרה לגבי האם שעדיין עצורה: "החשודה הצטרפה לכת 'השאלים', והחלה ללבוש בגדים הרמטיים ולהקצין בעניינים שפוגעים בילדים ומזניחים אותם".

"עולה החשד", הוסיף הקצין, "כי היא חיתנה ילדה בת 15 ויש לה רצון לחתן ילד אחר - גם הוא בן 15 - וגם ילדה בת 13. אין אינדיקציה כי הילדים נמצאים במסגרות חינוכיות. יש לה ילדה בת 13 שאנו לא יודעים היכן היא נמצאת".

הפגנה נגד "נשות השאלים" (צילום ארכיון: כיכר השבת)

במענה לשאילת פרקליטתה של החשודה, עו"ד לורה בר אלון מהסניגוריה הציבורית, במה מתבטאת הזנחת הילדים, השיב נציג המשטרה: "היא לא מטפלת בהם. הילדים מקבצים נדבות, לא אוכלים מסודר והרשימה ארוכה".

יצוין, כי קיים צו בית משפט לענייני משפחה האוסר על האם החשודה להתקרב לילדיה ולהשיא את בתה, ואף מורה כי כל ילדיה יעברו להתגורר עם אביהם בסיוע משפחתו, אלא שלפי החשד היא היא פעלה תוך הפרת צו זה.

השופטת מיקה בנקי נעתרה לבקשת המשטרה והאריכה את מעצר האם בשלושה ימים, ונימקה בכך ש"מחומרי החקירה עולה כי המשיבה חטפה את ילדיה הקטנים, הזניחה אותם בצורה קשה ופעלה לחתן את חלקם למרות היותם בני 13 ו-15. עם מעצרה נמצאו עימה 2 מתוך 8 ילדיה. עד עתה לא אותרה אחת הבנות. מסוכנות המשיבה, נלמדת מהמיוחס לה".

אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

מעו"ד בר אלון נמסר בתגובה: "לדברי האם, הילדים שלה לא נחטפו מפניה, היא לא ידעה על צו כלשהו שאוסר על החזקתם בידיה והיא לא יכלה להסתמך אך ורק על בעלה שיש להם חילוקי דעות באורח החיים. בנסיבות אלה ראתה כיצד הילדים מוצאים ממשמורת שלה ולכן לקחה את הילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר