המאבק בעיירה החרדית

לייקווד: "כל הבנות שובצו" • הורים: "זהו שקר גס"

לאחר שדווח כי הלימודים בבתי הספר החרדיים בעיר יושבתו עד שכל בנות כיתה ט' ישובצו, כעת מתבשרים ההורים כי הלימודים יתחילו היום • הורים טוענים מנגד: "בתנו לא שובצה" (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

סוף טוב? המאבק בלייקווד, ניו ג'רזי, לשיבוץ מושלם של כל בנות בתי הספר בסמינרים המקומיים, מאבק שהגיע עד כדי איומים בהשבתת הלימודים, יתכן ועלה יפה.

לפי דיווח טרי באתר החרדי Lakewood scoop, כל בנות לייקווד שנותרו ללא מקום לימודים - שובצו, והלימודים יחלו היום (שלישי) כסדרם.

כזכור, ב"כיכר השבת" דווח, כי משגיח ישיבת לייקווד הגאון רבי מתתיהו סלומון הורה, כי אין להתחיל את הלימודים בכיתות ט' בעיר, אלא אם כל הבנות החרדיות ישובצו במוסדות החינוך. על פי השמועות, מדובר היה בתשע בנות שטרם שובצו.

כעת כאמור התבשרו ההורים כי הלימודים יתחילו היום כסדרם היום, לאחר שכל הבנות מצאו את מקומן בבתי החינוך של העיר, בעקבות פעילות מסביב לשעון מצד עסקני לייקווד.

בית ספר חרדי בלייקווד (צילום מסך מתוך Google Maps)

אלא שחלק מתושבי העיר, שתגובתם הגיעה לידי "כיכר השבת", טוענים כי מדובר בדיווח מטעה, וכי לפחות 3 בנות נותרו ללא מסגרת. "מדובר בשקר גס", מסר אחד ההורים שלדבריו בתו עדיין ממתינה בבית.

על פי ההערכות, הרקע לקושי של רוב הבנות להתקבל למוסדות, היה דרישות הקבלה שלהם, דוגמת קוד לבוש מחמיר ואי הימצאות מחשב עם אינטרנט בבית התלמידה.

לא ברור אם אותן בנות שנותרו, לדברי הוריהן, בבית - לא התקבלו לאף מוסד, או שלא התקבלו רק למוסד ספציפי בו היו מעוניינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר