עולם הדיינות בכוננות

השאיפה: מינוי 21 דיינים חדשים לבתי הדין האזוריים

הוועדה למינוי דיינים צפויה להתכנס מחרתיים בכדי לבחור 21 דיינים חדשים לבתי הדין האזוריים, אך בניגוד לפעמים קודמות, הסיעות לא הגיעו להבנה - מה שעלול למנוע את הבחירה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
חברי הוועדה (צילומים: מארק ישראל סלם, יעקב כהן, יונתן זינדל ואלכס קולומויסקי - פלאש 90)

הוועדה למינוי דיינים בראשות השר יובל שטייניץ, תתכנס ביום חמישי הקרוב לדיון מכריע על מינויי עשרות דיינים חדשים לבתי הדין האזוריים. הכינוס מגיע לאחר דחיות שנמשכו חודשים ארוכים, שאף הגיע לעתירה לבג"ץ.

עשרות מועמדים לתפקיד דיינים נמצאים בימים אלו בדריכות שיא, משום שההצבעה בסוף השבוע תכריע את גורלם לשנים הקרובות, בהתחשב בעובדה כי לא צפויים מינויי דיינים נוספים בשנים הקרובות (לפחות שלוש שנים).

ישנם לא מעט דיינים שממתינים למינוי כבר מהסבבים הקודמים, חלקם זכו להבטחות וחלקם עמלים בחודשים האחרונים לשכנע את הפוליטיקאים העוסקים במינוי - לתמוך בהם.

בניגוד לסבבים הקודמים, בימים האחרונים לא נרשמה התקדמות במגעים בין הסיעות החרדיות ל'הבית היהודי'. בסיעה הציונית-דתית אומרים כי אין סיבה להגיע להבנות, שכן כל סיעה תגיש את מועמדיה,, ומי שייבחר - ייבחר. עם זאת, הם מדגישים, כי אין כוונה להעלות להצבעה שמות השנויים במחלוקת.

העובדה כי הסיעות לא הגיעו להבנות, מעלה חשש כי למרות כינוס הוועדה, יהיו גורמים שיפעלו לטרפד מינוי בפועל, כך שלא תתקיים הצבעה, אך ההערכה היא שלבסוף יצליחו להגיע למינוי דיינים חדשים.

באשר לחלוקת המינויים, 21 הדיינים יחולקו שווה בשווה בין הסיעות, כך שכל סיעה תקבל שישה דיינים, כאשר ב'אגודת ישראל' דורשים שלפחות שלושה דיינים יהיו חסידיים.

בתוך סיעת ש"ס - טרם ברור מי יהיו ששת הדיינים שיזכו לתמיכת המפלגה, שכן יש לא מעט דיינים המבקשים לזכות בתפקיד, חלקם בעלי קשר למפלגה, דוגמת בנו של הגאון רבי יהודה דרעי - אחיו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. אך עם זאת ההערכה כי בסבב הנוכחי ימונו דיינים שהמתינו בסבבים הקודמים, ולא כאלו שזכו לכושר רק בשנים האחרונות.

כמו כן, טרם ברור מה יעלה בגורלו של רבי אליהו עמאר, בנו של הראש"ל הגאון רבי שלמה משה עמאר, שכן בסבבים הקודמים הוא לא מונה לתפקיד דיין, אך כעת עם 'השלום הספרדי', יתכן ויזכה לתמיכת ש"ס וימונה.

"הסיכויים שיהיו מינוים הם 50:50", מסכם בכיר המעורב במינויים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר