"נטל חדש ובלתי סביר"

ח"כ מלכיאלי פנה לשר החינוך: "בטל את גזירת הצהרונים"

אלפי משפחות יאלצו לשלם מחיר מלא - כ-900 שקל מדי חודש, עבור צהרונים לילדיהם בגילאי 3 עד 6. ח"כ מיכאל מלכיאלי פנה לשר החינוך נפתלי בנט להתערב לביטול הגזירה הקשה (חדשות בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

מאז החלה שנת הלימודים ניחתה גזירה קשה על אלפי משפחות בישראל, בהן לא מעט משפחות חרדיות, אשר גילו לפתע כי בעקבות מגוריהן בערים המדורגים גבוה בדירוג הסוציו אקונומי של משרד החינוך, הרי שיאלצו לשלם מאות ואלפי שקלים מדי חודש עבור צהרונים לילדיהם.

הסיבה היא רפורמה שהוביל שר האוצר משה כחלון בנושא הצהרונים שנועדה לעודד הורים לצאת לעבוד, כאשר האחריות על הפעלת הצהרונים הועברה לידי משרד החינוך.

אלא שהורים לילדים בגנים בגילאי 3 עד 6 בערים רבות גילו כי אין תקצוב לצהרונים עבור ילדיהם וכי הן ייאלצו לשלם מחיר מלא עבור צהרון, בעלות מופרזת של כ-800-900 שקלים לכל ילד.

ח"כ מיכאל מלכיאלי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בעקבות כך פנה הבוקר חבר-הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) לשר החינוך נפתלי בנט בקריאה להתערבותו המיידית לביטול "גזירת הצהרונים", כלשונו.

במכתבו, כותב מלכיאלי לשר בנט כי "הנני פונה לכבודו, לאור עשרות רבות של פניות בהולות ללשכתי, בדבר 'גזרת הצהרונים' החדשה אשר נחתה על משפחות רבות קשות יום כרעם ביום בהיר".

"בתמצית, בשנת לימודים זו אותה התחלנו השבוע אין כרגע תקצוב לצהרונים עבור ילדי הגנים בגילאי 3-6, הורים המעוניינים להשאיר ילדיהם בצהרונים ייאלצו לשלם מחיר מלא ללא שום סבסוד, המדובר הוא על עלות מופרזת של כ 800-900 ₪ בגין כל ילד, נטל חדש ובלתי סביר אשר מושת על משפחות אשר לא שורדות כבר כעת את החודש", כותב מלכיאלי.

מלכיאלי מפרט במכתבו את התוכנית של כחלון, שאפשרה פתיחת צהרונים מסובסדים בבתי הספר, ומציין כי "על פי הרישום הקיים תוכנית זו הוכיחה את עצמה ובפרמטר של בתי הספר היא מהווה בשורה של ממש".

"אך, בעוד האחריות על בתי הספר ברורה וידועה וחוסה תחת משרד החינוך, לא כך הדבר בגני הילדים", מוסיף מלכיאלי, "תחילה חסו גני הילדים תחת משרד התמ"ת, בשנים האחרונות חסו גני הילדים תחת משרד הרווחה, ומי שתיקצב ניהל ופיקח על תכנית הצהרונים בגני הילדים זהו משרד הרווחה, את הטפסים שמילאו ההורים לשם קבלת 'דרגה' שלחו אל משרד הרווחה אשר דרכו הגיע התקצוב ודרכו התקיימה הפעילות, כעת התוכנית החדשה מבקשת להעניק בלעדיות בנושא הצהרונים למשרד החינוך בלבד".

שר החינוך נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מלכיאלי מפרט כי הבעיה הינה ש"במשרד החינוך אין מושג כזה של חישוב דיפרנציאלי 'דרגה' אשר נקבעת בהתאמה לפי גובה השכר של ההורים כבמשרד הרווחה, מה כן יש במשרד החינוך, חלוקה על פי מעמד סוציו אקונומי של הרשות המקומית, היינו בחינת מעמדם ומצבם הכלכלי של כל התושבים בעיר, כאשר הדירוג הינו על פי אשכולות. (חלוקה מ1 עד 10 אשר משוקללת לפי ההכנסה הממוצעת של כלל תושבי המקום).

"נכון הדבר, שבאשכולות המדורגים בין 1 ל 5 הבעיה אינה קיימת, שכן משרד האוצר הקצה תקציב מיוחד לצורך זה המאפשר למשרד החינוך לנהל תוכנית צהרונים לגני הילדים במקומות אלו. אך מה קורה באשכולות המדורגים גבוה יותר כפתח תקווה, רחובות, גדרה, יוקנעם וחיפה המדורגות כאשכול 7?? מה קורה במודיעין, כפר סבא, והרצליה המדורגות כאשכול 8?? האם אינם זכאים לחינוך ולתוכניות להם זכאים עמיתיהם במצב סוציו אקונומי דומה??".

לפי מלכיאלי, משרד הרווחה טוענן כי אינו מוכן לתקצב צהרונים שאינן תחת פיקוחו ומשרד החינוך טוען שאין לו יכולת לתקצב מערכת על פי גובה ההכנסה של המשפחה. "ומי משלם ביוקר? ציבור השקופים שנהיה שקוף יותר ויותר", כותב מלכיאלי.

מלכיאלי חותם את מכתבו וכותב כי "העולה מן האמור, שהעשירים ישלמו פחות והעניים ישלמו יותר, מאות שקלים בחודש בגין כל ילד, השקופים יהיו שקופים יותר ויותר ויקרסו תחת נטל הפרנסה הקשה בלאו הכי, מצב זה לא הגיוני לא צודק ולא נכון שיימשך ולו לרגע.

"אני קורא לכבודו, להירתם ולסייע, ולקיים ישיבה מקצועית של כלל הגורמים הרלוונטיים ולוודא שעוולה זו באה אל פתרונה ומה שיותר מוקדם מוטב. בטוחני, שדאגתך לחינוך מיטבי בכלל ולחינוך הגיל הרך בפרט, תבוא לידי ביטוי אף במציאת פתרון מהיר לבעיה קשה זו".

המכתב המלא של ח"כ מלכיאלי לשר בנט:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר