הילדות נעדרות

מעצר 'נשות השאלים' הוארך עד ערב ראש השנה

בית המשפט האריך את מעצרן של שתיים מ'נשות השאלים' שנעצרו עד יום ראשון לאחר ששתי ילדות עדיין לא נמצאו. עורך דינן מכחיש כי הן יודעות היכן הילדות נמצאות (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית המשפט האריך היום (רביעי) את מעצרן של שתי נשים מכת השאלים עד ליום ראשון, ערב ראש השנה, זאת בשל היעלמותן של שתי בנות. אם הבנות יימצאו קודם לכן הנשים ישוחררו.

הפרשייה החלה לאחר תלונתו של האב אודות חטיפת ילדיו על יד אשתו, מאז החלה המשטרה בפעילות מודיעינית, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים, ובמוצ"ש אותרה דירה במרכז ירושלים שם הסתתרו 3 נשים ו 8 ילדים. חוקרי המשטרה ונציגי הרווחה שהגיעו לדירה מצאו בדירה שמונה ילדים שהוחזקו בדירה מוזנחת "בתנאי מחיי ירודים שאינם ראויים לאדם בכלל ולילד בפרט".

החוקרים החלו בפעולות חקירה וזיהוי הילדים, ואיתרו רק 2 מהילדים שנחטפו. עוד עלה בחקירה כי בדירה נמצאת אישה (בת 30) נוספת שגם כנגדה ישנו צו בגין חטיפת הילדים והשאתם כשהם עודם קטינים ובניגוד לחוק. בדירה אותרה אשה שלישית עם ילדיה.

מהמשטרה נמסר עם פרסום הפרשה: "כלל החשודות והילדים הועברו לחקירה בתחנה. במהלך הלילה רשויות הרווחה העבירו הילדים לטיפולם, 2 הנשים שכנגדן הוצא צו של בית משפט נחקרו בגין הפרת צו, חטיפה, והזנחת קטין נעצרו".

אחת הנשים שוחררה מיד לאחר חקירתה במשטרה.

עו"ד רועי פוליטי המייצג את הנשים מסר ל'כיכר השבת' כי "בניגוד לנטען ע"י המשטרה, שתי העצורות משתייכות לקבוצת נשות השאלים כבר שנים לא מעטות, בעידוד ובברכת בעליהן, שלאחרונה מאסו בכך וניסו לכפות על נשותיהם שינוי באורח החיים הנוהג במשפחה תקופה ארוכה. משלא צלח רצון של הבעלים, גורשה האחת עם ילדיה, וגילויי אלימות כלפי השנייה אילצו אותה להימלט עם ילדיה מביתם.

לדבריו, "כל הזנחה שבה חיו ילדי העצורות מקורה בהתנערות אבות הילדים מחובותיהם ההוריות. החשודות לא השיאו ילדים שמתחת לגיל הנישואין, לא חטפו את ילדיהן שלהן ולא היו מודעות לצווים שניתנו בבית המשפט לענייני משפחה, אלא היו עסוקות בהישרדות יומיומית בלא משענת. מקומן של הבנות שהמשטרה לא הצליחה לאתר, ושבשל היעדרותן הוארך מעצר החשודות, אינו בידיעתן, ואף הן מלאות דאגה לגורלן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר