"אנו יהודים בריטים"

תגובות אנטישמיות בשל סדרת טלויזיה על יהודי בריטניה

ב'אנו יהודים בריטים', סדרה חדשה שמשדרת רשת ה-BBC, מכנה יהודי בריטי את ג'רמי קורבין 'אנטישמי מסוכן', ורעהו מספר שהוא מקיא כשהוא חושב על יו"ר ה'לייבור' (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
מתוך הטריילר לסדרה (צילום מסך מתוך YouTube)

בסדרה בריטית חדשה על יהודי הממלכה, עולות טענותיהם כלפי ג'רמי קורבין, יו"ר סיעת ה'לייבור'. מה שגרר התקפות אנטישמיות מצד גולשים נגד הסדרה.

הסדרה החדשה, ששידורה החל בימים אלו, נקראת "אנו יהודים בריטים". בסדרה פוגשים הצופים 8 יהודים בריטיים, מכמה שכבות גיל ומקהילות שונות, שחושפים את עולמם של יהודים בממלכה, ואת סבלם מאנטישמיות.

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

יהודיה שהתראיינה ל'אנו יהודים בריטים' סיפרה כי נאמר לה פעם 'לחזור לכבשן'. אחרת סיפרה כי כשיצאה מבית הכנסת הושלכו לעברה ביצים. על פי נתונים רשמיים, בבריטניה ישנם כ-100 פשעי שנאה אנטישמיים מדי חודש.

על פי ה'דיילי מייל', חלק ממשתתפי הסדרה קראו לג'רמי קורבין, יו"ר ה'לייבור' ומנהיג האופוזיציה בבריטניה, 'אנטישמי' ו'מסוכן'. יהודי אחר, בן 74, סיפר כי כשהוא חושב על קורבין הוא 'חוטף בחילה ומקיא'.

כבר בזמן ששודר הקדימון לסדרה, הגיעו תגובות זועמות רבות, חלקן אנטישמיות, מצד גולשי הרשת. יצויין כי הסדרה עלתה לאוויר כמה שעות בלבד לאחר שקורבין קיבל על עצמו את הגדרות IHRA לאנטישמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר