מתוך 1,258 נרשמים

13 לוחמי ימ"מ חדשים הוכשרו • תיעוד

אחרי 8 חודשים הגיע אמש (רביעי) לסיומו הקורס היוקרתי ביותר של משטרת ישראל, קורס הסמכת לוחמי הימ"מ - היחידה ללוחמה בטרור של משמר הגבול, אותו סיימו 13 לוחמים מתוך 1,258 שהחלו את המיונים • צפו (משטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

במעמד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, סמפכ"ל המשטרה, ניצב זוהר דביר, מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, ראש אגף ההדרכה, ניצב אבשלום פלד, מפקד הימ"מ, נצ"מ נ', ספ"כ מג"ב ומשפחות הבוגרים, סיימו אמש (רביעי) 13 לוחמים מובחרים את הקורס של יחידת העילית, הימ"מ (היחידה ללוחמה בטרור).

לאחר שנבחרו בקפידה ועברו קורס מורכב וייחודי שנמשך 8 חודשים ומתקיים פעם בשנה וחצי, סיימו 13 לוחמים את קורס הסמכת לוחמי הימ"מ, 13 לוחמים, שעתידים מיד עם הסמכתם להשתלב בפעילות המבצעית של היחידה.

הימ"מ (היחידה ללוחמה בטרור), היא יחידת העילית של משטרת ישראל אשר פועלת במסגרת חיל משמר הגבול למניעה ולסיכול טרור. היחידה שמתמחה בלחימה במגוון רחב של תרחישים ביניהם חילוץ בני ערובה והשתלטות על מבנים ורכבים ביצעה החל מתחילת השנה מאות פעילויות אשר מרביתן חסויות וסודיות, וככל הנראה שאת רובן גם לעולם לא נדע.

אחת המרכזיות ביניהן היא פעילות שנמשכה ימים ארוכים במצוד אחר רוצחי הרב רזיאל שבח ז"ל שנרצח בפיגוע טרור בסמוך לחוות גלעד. מצוד בסיומו הביאו לוחמי היחידה לחיסול המחבל אחמד ג'ראר שהיה ראש החוליה שרצחה את רזיאל ז"ל. מצוד, במהלכו נפצעו בקרב יריות בג'נין 2 לוחמי היחידה ביניהם הלוחם רס"מ ש' שנפצע בפעילות באורח קשה ועתיד לקבל את עיטור המופת על פעילות חילוץ תחת אש, נחישות וחתירה למגע בכך שחילץ את הלוחם י' שנפצע ראשון מהירי ברגלו והשיב באש לעבר המחבל.

בנוסף אליו יוענק לרס"ב י' צל"ש המפכ"ל על כך שהגיע לעזרתו של ש' לאחר שנפצע, חילץ אותו תחת אש והעניק לו טיפול רפואי ראשוני עד לפינויו לבית החולים. העיטורים והצל"שים יוענקו בטקס של משטרת ישראל באוקטובר הקרוב.

בפעילות נוספת הביאו לוחמי היחידה למעצרו של עבד אל כרים עאדל עאסי, המחבל שרצח את הרב איתמר בן גל ז"ל בצומת אריאל לפני כחצי שנה.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך אמר בטקס כי "התחלתם עשרות וסיימתם 13. הימ"מ - יחידת עילית המסוגלת לטפל במקצועיות ובכל רגע נתון, בקשת רחבה של איומים. לא בכדי קנתה לה היחידה שם ומוניטין בעולם, כאחת היחידות המובילות בתחום הלחימה בטרור. לימ"מ השפעה על תודעת הביטחון ועל כושר ההרתעה שלנו, וליחידה מקום משמעותי בשגרת היומיום הביטחונית של המדינה, במעורבות באינספור פעולות, ובנטרול מחבלים בדרכם לבצע פיגועים.

"ככל שנקף הזמן, למדנו ליהנות יותר ויותר מפירות יכולותיה של היחידה, לא רק בסיכול טרור, אלא גם בתחום הלחימה בפשיעה. הגבולות שמתעמעמים בין הפשיעה לטרור, מבליטים עוד יותר את היחידה ביכולת לתת מענה נכון ומדויק, ובממשק מוצלח עם יחידות משטרתיות נוספות. מאחורי הכנפיים האלה, מסתתרות אינספור פעולות עלומות, שהוטלו על היחידה לאורך השנים ורשמו עוד ועוד דפים במורשתה. אין לי ספק כי תמשיכו בדרך האיכות והמצוינות המאפיינים את היחידה ומורשתה. גם אם לא יידע הציבור בישראל את זהותם של הלוחמים, ידע גם ידע, כי על משימה זו מופקדים האנשים הטובים ביותר".

מפקד הימ"מ, ניצב משנה נ' אמר בנאומו: "בימ"מ ערב סיום הקורס והסמכת הלוחמים החדשים הוא יום חג. אך גם ביום זה זוכרים אנו את אלה שלא נמצאים עמנו כאן: אחינו הגיבורים אשר נפלו בקרב ובעצ מילוי תפקידם בהגנה על המולדת. בתום הליך מיון קפדני ומסלול הכשרה תובעני מצטרפים אתם היום לשורות לוחמי היחידה. הוכשרתם לרמה המקצועית הגבוהה ביותר".

בטקס אף העונקו דרגות למצטיינים ול-9 לוחמים הוענקה סיכת זהב של היחידה על שירות של 5 שנים ביחידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר