בתנאים מגבילים

בהסכמה: החשודים מ'עוקץ אומן' - שוחררו

השופטת החרדית חוי טוקר שחררה, בתנאים מגבילים, את החשודים מפרשת 'עוקץ אומן'. בין היתר יאסר עליהם לצאת מהארץ ויצטרכו להפקיד 30,000 שקל, כל אחד (חדשות, ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ליברמנש בביהמ"ש, השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שופטת בית משפט השלום בירושלים, חוי טוקר, שחררה בצהריים (חמישי) את שלושת החשודים שנעצרו בפרשת "עוקץ אומן", בהם השניים שהיו מראשי חברת התעופה 'אירופנים'.

שמואל ליברמנש ושמעון קוסטנטינר שוחררו בתנאים מגבילים וישהו במעצר בית במשך עשרה ימים. החשוד השלישי, דוד שפייזמן, שוחרר גם הוא בערבות.

כמו כן הם לא יוכלו לצאת מהארץ במשך שישים יום, ויצטרכו להפקיד סכום של שלושים אלף שקלים כפיקדון, וכן יצטרכו להחתים ערב על סך 50.000 שקלים.

ליברמנש ישהה במעצר בית בבית הוריו, ויוכל לצאת לתפילות בבית הכנסת בשבתות וחגים. קוסטנטינר ישהה במעצר בית בביתר עילית, וגם הוא יוכל לצאת לתפילות בבת הכנסת בשבתות וחגים.

עוד בנושא >>>

כזכור, החקירה נפתחה עם קבלתן של 2 תלונות מאזרחים, לפיהן רכשו כרטיסי טיסה לציון רבי נחמן באומן שבאוקראינה לרגל ראש השנה מחברת נסיעות בשם 'אירו-פנים' בכ - 635 דולר לכל כרטיס. כיום לפני מועד הטיסה, החברה הודיעה ללקוחותיה כי אין ביכולתה למלא את חלקה בעסקה והכרטיסים בוטלו.

חוקרי המשטרה הבינו כי על פי החשד מדובר בהיקף הונאה רחב מאוד ממנו נפגעו יותר מ-2000 אנשים, מרביתם ככל הנראה מהציבור החרדי.

עם התקדמות החקירה, עצרו חוקרי המשטרה בתחילת השבוע חשודים עיקריים, תושבי ביתר עלית ובית שמש, שהנם הבעלים של חברת 'אירופנים' והם הובאו לחקירה במשטרה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות נוספות.

מחקירת המשטרה עולה החשד, כי החשודים ערכו חוזה התקשרות עם אדם השוהה בחו"ל ומיצג חברת תעופה המפעילה טיסות בין ישראל לאוקראינה, ובו הזמינו מעל 2000 כרטיסי טיסה בשווי של מעל 1,300,000 דולר.

עוד עלה החשד, כי החשודים קשרו קשר עם חשוד נוסף (29, גבעתיים) שנעצר אמש בנתב"ג, עת שעפ"י החשד שניסה להימלט מהארץ, שטען כי הוא מבקש לממן ולסבסד חלק מעלות כרטיסי הטיסה ע"י כך שהחשודים יעבירו לידיו את כספי מכירת הכרטיסים, ולאחר שיסבסד את העלות, יעביר הכסף לנציג חברת התעופה בחו"ל.

המשטרה חושדת כי כלל הכסף שהצטבר בידי 3 החשודים ממכירת הכרטיסים, לא הועבר כלל לנציג חברת התעופה בחו"ל, ועפ"י החשד מעלו בכספים והשתמשו בהם על מנת לבצע הלבנת הון ולטובתם האישית.

כיום לפני מועדי הטיסות בשבוע החולף, הודיעו בעלי החברה לקהל לקוחותיה שרכשו כרטיסי הטיסה, כי אין ביכולתם למלא חלקם בעסקה וכי כרטיסי הטיסה מבוטלים, ובכך עפ"י ההערכה במשטרה גרמו לנזק כספי בהיקף רחב לאלפי הלקוחות, שחלקם ככל הנראה נאלצו לרכוש כרטיסים חדשים מחברות אחרות על מנת לטוס לאומן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר