המלחמה נמשכת

ארה"ב תשאיר בינתיים את כוחותיה בסוריה

למרות הניצחון המתקרב על דאעש, הנשיא טראמפ החליט לעדכן את המטרות של אנשיו בסוריה ולהפנות את המאמצים למניעת השתלטות איראן על חלקים במדינה הבוערת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפצצה של כוחות הברית בסוריה (צילום: שאטרסטוק)

מלחמת האזרחים בסוריה הנמשכת כבר 7 שנים ממשיכה במלוא עוזה וכעת האמריקנים מצהירים כי ימשיכו להפעיל כוחות בשטח על אף היחלשותו של ארגון דאעש וזאת כדי למנוע את התפשטות איראן באזור.

היועץ האמריקני לענייני סוריה, ג'ים ג'פרי, אמר הלילה (שישי), כי "קיימות ראיות מרובות המעידות על כך שהממשל הסורי נערך לתקיפה כימית במחוז אידליב". ג'פרי הוסיף, כי כל התקפה נגד המורדים באזור תוביל ל"הסלמה חסרת אחריות". הדברים נאמרים ברקע חידוש התקיפות במחוז והאזהרות האמריקניות לסוריה ובעלות בריתה - רוסיה ואיראן.

ג'פרי ציין, כי לנשיא סוריה בשאר אסד "אין עתיד כשליט", אך הוסיף שאין זה מתפקידה של ארצות הברית להביא להדחתו. עוד אמר היועץ כי הגיעה העת ליוזמה דיפלומטית משמעותית בנוגע למצב בסוריה, שתכלול את ארצות הברית ובעלות בריתה, וכן הדגיש את מחויבותו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ למיגורו של ארגון דעאש במדינה.

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, שרק לפני חמישה חודשים אמר שהוא רוצה להוציא את כל הכוחות האמריקנים מסוריה, הסכים לאסטרטגיה חדשה שמרחיבה את המאמצים הצבאיים במדינה ומפעילה לחץ דיפלומטי רחב יותר להשגת המטרות של ארצו. כך אמרו גורמים במחלקת המדינה לעיתון ה"וושינגטון פוסט".

למרות שהמערכה הצבאית נגד דעאש כמעט הושלמה כשהארגון מאבד את רוב השטח שלו, הממשל הגדיר מחדש את מטרותיו, כך שיכללו את יציאת כל הכוחות הצבאיים של איראן ובנות חסותה וכן את הקמתה של ממשלה יציבה ולא מאיימת, שתהיה מקובלת על כל הסורים ועל הקהילה הבינלאומית.

גורמים רשמיים אמרו ל"וושינגטון פוסט" כי המוטיבציה הרבה לשינוי נבעה בין היתר מהספקות ההולכים וגוברים לגבי השאלה אם רוסיה, שטראמפ מחשיב כשותפה, מסוגלת ומוכנה לסייע בהוצאת איראן. "המדיניות החדשה היא שאנחנו כבר לא מוציאים את החיילים בסוף השנה", אמר השליח המיוחד של טראמפ. הוא הוסיף כי הכוחות יישארו במדינה כדי להבטיח את יציאת הכוחות האיראניים ואת "התבוסה המתמשכת" של דעאש.

משטר אסד מתכונן למתקפה לשחרור אידליב, בדרך להכרזה על ניצחון במלחמת האזרחים שהחלה ב-2011. לפי הדיווחים הכוחות הסוריים עושים את דרכם לאזור לצד הפצצות של חיל האוויר הרוסי. במקביל עוגנות ספינות מלחמה רוסיות מול חופי סוריה - ההיערכות הגדולה ביותר של הצי הרוסי בסוריה מאז החלה המעורבות הרוסית במלחמה לפני שלוש שנים. לקראת המבצע המסתמן מקיים חיל הים הרוסי תרגיל ענק בשמי הים התיכון שישפיע גם על הנחיתות וההמראות בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר